ثبت‌نام اعتکاف دانش‌آموزی خراسان رضوی تا ۱۳ فروردین ادامه دارد
کد خبر: 4207569
تاریخ انتشار : ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۲:۱۰

ثبت‌نام اعتکاف دانش‌آموزی خراسان رضوی تا ۱۳ فروردین ادامه دارد

رئیس اداره قرآن، عترت و نماز آموزش و پرورش خراسان رضوی گفت: ثبت‌نام اعتکاف دانش‌آموزی از ۶ فروردین آغاز شده است و تا ۱۳ فروردین ادامه دارد، این اعتکاف در روز‌های ۱۶، ۱۷ و ۱۸ فروردین ماه در مساجد سطح استان برگزار خواهد شد.

سید محمداسماعیل اصغرزاده، رئیس اداره قرآن، عترت و نماز آموزش و پرورش خراسان رضویسید محمداسماعیل اصغرزاده، رئیس اداره قرآن، عترت و نماز آموزش و پرورش خراسان رضوی در گفت‌وگو با ایکنا از خراسان رضوی اظهار کرد: باتوجه به استقبال بی‌نظیری که توسط دانش‌آموزان در اعتکاف رجبیه صورت گرفت و همکاری و همراهی نهادهای مختلف با آموزش و پرورش خوب بود، نزدیک به 100 هزار دانش‌آموز در سطح استان در این اعتکاف شرکت کردند، بنابراین برای اعتکاف رمضانیه از ماه‌های گذشته برنامه‌ریزی شده و طرح‌ریزی‌های مختلفی صورت گرفته است.

وی بیان کرد: باتوجه به اینکه توجه به اعتکاف رمضانیه از سمت علما و مراجع دینی و همچنین مقام معظم رهبری بسیار تأکید شده، تمهیدات مختلفی برای این امر توسط آموزش و پرورش ایجاد شده است. تاکنون چند جلسه با حضور نمایندگان امور مساجد، سازمان تبلیغات و گروه‌های جهادی برگزار شده است که طی آن به جمع‌بندی مطلوبی دست یافته‌ایم و طی این جلسات بنا شده است که اعتکافی با عنوان «نوقهرمانان» برای دانش‌آموزان پسری که قرار است فعالیت‌های اجتماعی بیشتری داشته باشند و دوستان خود را در امر فرهنگ یاری دهند، در مشهد برنامه‌ریزی شده است که برای این اعتکاف در هر ناحیه دو مسجد ویژه برای این امر اعلام آمادگی کرده‌اند.

رئیس اداره قرآن، عترت و نماز آموزش و پرورش خراسان رضوی تصریح کرد: علاوه بر این اعتکاف ویژه پسران، طبق روال هر ساله اعتکاف سراسری در سطح استان برای دانش‌آموزان برگزار می‌شود که به تمامی آنها از طریق کانال‌های آموزشی و فضای مجازی اطلاع‌رسانی شده است. لازم به ذکر است که براساس تعداد متقاضیان و ثبت‌نامی‌ها تفاهم‌نامه‌ای با امور مساجد بسته می‌شود و در برخی از مساجد این اعتکاف صرفاً مخصوص دانش‌آموزان برگزار می‌شود. ثبت‌نام اعتکاف دانش‌آموزی از 6 فروردین آغاز شده است و تا 13 فروردین ادامه دارد و این اعتکاف در روزهای 16، 17 و 18 فروردین ماه، مصادف با 24، 25 و 26 ماه رمضان در مساجد سطح استان برگزار می‌شود.

اصغرزاده ادامه داد: برنامه‌های مختلفی برای این اعتکاف‌ها در سطح استان برنامه‌ریزی شده است که طی آن اساتید مجرب در حوزه‌های فرهنگی، اجتماعی و مذهبی در اعتکاف حضور خواهند داشت و از افراد دیگری دعوت شده است که حضور و برنامه‌های تشکیلاتی آنها در ارتقای سطح کنش‌گری دانش‌آموزان مؤثر است.

وی بیان کرد: با توجه به اعتکاف رجبیه که تعداد متقضایان حدوداً چهار برابر بیشتر از پیش‌بینی ما بود، برای این اعتکاف هم برنامه‌ریزی وسیعی صورت گرفته است و پیش‌بینی حضور و ثبت‌نام بسیار گسترده‌ای را دارا هستیم، اما از سمت دیگر باتوجه به اینکه روزهای تعطیلی مدارس را سپری می‌کنیم و اطلاع‌رسانی تنها از طریق فضای مجازی و به‌‌صورت محدود رخ می‌دهد، ممکن است برخی از دانش‌آموزان متوجه این امر نشوند، بنا بر این موارد نمی‌توانیم پیش‌بینی دقیقی را برای این ایام ارائه دهیم.

رئیس اداره قرآن، عترت و نماز آموزش و پرورش خراسان رضوی در خصوص طرح‌های اجرایی برای دانش‌آموزان در ماه مبارک رمضان گفت: طرح محوری قرآنی «مسطورا» که در خصوص فهم، تبیین و تفسیر آیه‌های مهم و پرکاربرد در زندگی است، هر روزه برای دانش‌آموزان در حال اجرا و تبلیغات آن به صورت گسترده در فضای مجازی در حال نشر است، همچنین برگزاری محافل انس با قرآن در دارالقرآن‌ها درحال برنامه‌ریزی است که بعد از تعطیلات برگزار می‌شود، علاوه بر این موارد جلسات قرآنی خانگی از برنامه‌های دیگر اداره قرآن، عترت و نماز آموزش و پرورش است که در حال تبلیغ بوده و دانش‌آموزان به شرکت در آن جلسات تشویق می‌شوند.

انتهای پیام
captcha