اول اردیبهشت‌؛ مهلت ارسال اثر به جشنواره سراسری «اقوام ایران زمین»
کد خبر: 4209128
تاریخ انتشار : ۱۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۱:۰۳

اول اردیبهشت‌؛ مهلت ارسال اثر به جشنواره سراسری «اقوام ایران زمین»

از سوی معاونت فرهنگی جهاددانشگاهی واحد لرستان مهلت ارسال اثر به چهارمین جشنواره سراسری «اقوام ایران زمین» تا اول اردیبهشت‌ماه امسال اعلام شد.

جشنواره سراسری «اقوام ایران زمین»به گزارش ایکنا، به نقل از روابط عمومی جهاددانشگاهی واحد لرستان، چهارمین جشنواره سراسری «اقوام ایران زمین» در سه بخش علمی، فرهنگی و هنری برگزار خواهد شد که مهلت ارسال اثر به دبیرخانه این جشنواره تا اول اردیبهشت‌ماه امسال اعلام شده است.

این جشنواره به همت معاونت فرهنگی جهاددانشگاهی لرستان و مرکز لرستان‌شناسی دانشگاه لرستان در دو بخش عکس و طراحی لباس شامل برپایی نمایشگاه لباس، نشست علمی فرهنگی لباس اقوام زاگرس‌نشین برگزار خواهد شد.

موضوعات مسابقه این جشنواره نیز طراحی و دوخت لباس اقوام شامل پوشاک بومی منطقه و یا تلفیق مدرن و سنتی در قالب لباس اجتماع و مجلسی با استفاده از نقش مایه‌های اصیل ایرانی و اسلامی یا مفرغ‌های لرستان به صورت دوخت‌های تزیینی، جواهردوزی و چاپ و... برگزار خواهد شد.

از شرایط و مقررات جشنواره این است که هر اثر باید همراه با توضیحات کامل و همچنین طرح گرافیکی المان باشد، هر شرکت کننده حداکثر سه اثر می‌تواند ارسال نماید، هر اثر باید عکسی از تنخور لباس با حفظ موازین اسلامی از جلو و پشت کامل لباس گرفته شود، اصلاح در عکس‌ها نباید به صورت تغییر در رنگ و یا مدل و یا دوخت باشد، واضح است در صورت تایید نهایی و پذیرفتن اثر اگر مغایرتی بین آثار ارسالی و عکس باشد در مسابقه شرکت داده نخواهد شد، آثار ارسالی متعلق به شخص طراح شرکت‌کننده باید باشد و کپی‌برداری از آثار دیگر هنرمندان ممنوع است، ارسال لباس نفرات راه یافته به نمایشگاه الزامی است و پس از اختتامیه جشنواره لباس عودت داده خواهد شد.

ارسال تصاویر ارسالی در قسمت فرم ثبت‌نام با کیفیت باشد، در صورت هرگونه تغییر در ایجاد زیبایی بصری و مفهومی در لباس، باید پایبند به لباس بومی و محلی باشید. شرکت‌کنندگان در بخش طرلحی لباس باید دانشجو باشند. ارسال تصویر کارت دانشجویی و یا برگه انتخاب واحد همراه با تکمیل فرم ثبت‌نام ضروری است. 20 اثر برگزیده به انتخاب هیئت داوران در نمایشگاه اختتامیه جشنواره ارائه خواهند شد.

انتهای پیام
captcha