شوراها نگاه توسعه‌ای جامع‌نگر داشته باشند
کد خبر: 4212611
تاریخ انتشار : ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۵:۴۳
استاندار آذربایجان شرقی:

شوراها نگاه توسعه‌ای جامع‌نگر داشته باشند

مالک رحمتی، با تاکید بر جامع‌نگری و نگاه بلندمدت به توسعه شهری و روستایی از سوی شوراهای اسلامی، گفت: شوراها مظهر انتقال قدرت متمرکز دولتی به مدیریت مردمی هستند و مدیریت اجرایی استان برای واگذاری اختیارات به مردم با محوریت شوراهای اسلامی آمادگی کامل دارد.

با تاکید بر جامع‌نگری و نگاه بلندمدت به توسعه شهری و روستایی از سوی شوراهای اسلامی، گفت: شوراها مظهر انتقال قدرت متمرکز دولتی به مدیریت مردمی هستند و مدیریت اجرایی استان برای واگذاری اختیارات به مردم با محوریت شوراهای اسلامی آمادگی کامل دارد.

به گزارش ایکنا از آذربایجان‌شرقی، مالک رحمتی، استاندار آذربایجان شرقی، امروز، هشتم اردیبهشت‌ماه، در مراسم گرامی‌داشت روز ملی شوراها، اتحاد و انسجام مدیریتی را شرط موفقیت در برنامه‌های اجرایی دانست و گفت: بدون اتحاد و انسجام، بهترین برنامه‌ها هم به سرمنزل مقصود نمی‌رسد و امیدواریم در سال آخر فعالیت شوراها در دوره ششم، شاهد این انسجام بین مدیریت شهری و مدیران اجرایی باشیم.

وی افزود: از نماینده محترم ولی فقیه در استان و ائمه محترم جمعه که محور وحدت و همدلی در استان هستند و همچنین فرمانداران، بخشداران، شهرداران و  اعضای شوراها که برای حل مشکلات مردم و توسعه و پیشرفت استان تلاش می‌کنند، تشکر و قدردانی می‌کنم.

رحمتی، حاکمیت اراده مردم در اداره کشور را بزرگترین دستاورد انقلاب اسلامی دانست و گفت: بهترین مسیر برای صیانت از این دستاورد و تحقق اهداف انقلاب، عملکرد مدیران است.

استاندار آذربایجان‌شرقی، برگزاری 40 انتخابات در 45 سال توسط نظام جمهوری اسلامی را یکی از صحنه‌های بی‌نظیر در نظام‌های سیاسی دنیا برشمرد و با اشاره به برگزاری باشکوه دوازدهمین انتخابات مجلس شورای اسلامی، ابراز امیدواری کرد با اهتمام شوراهای اسلامی و تلاش‌های مجریان و ناظران، دور دوم انتخابات مجلس هم در کمال امنیت و سلامت با حضور گسترده مردم برگزار شود.

وی با اشاره به اینکه انقلاب و نظام اسلامی بر سه رکن اعتقاد به خداوند متعال، اعتماد به مردم و تبعیت از ولایت شکل گرفته است، افزود: اگر از این سه رکن صیانت کنیم در کارها هیچ بن‌بستی نخواهیم داشت و شاهد رشد و توسعه در همه ابعاد خواهیم بود.

رحمتی، با بیان اینکه شوراها مظهر انتقال قدرت متمرکز دولتی به مدیریت مردمی هستند، گفت: امام راحل تنها دو ماه بعد از پیروزی انقلاب اسلامی، دستور تشکیل شوراها را صادر کردند که این نشان از درایت ایشان و جایگاه مهم و تعیین‌کننده شوراها در اداره کشور است؛ هرچند تشکیل شوراها با دو دهه تاخیر در سال 1378 تحقق یافت.

استاندار آذربایجان‌شرقی با اعلام حمایت از تفویض اختیارات دستگاه‌های دولتی به شوراها، گفت: اگر بتوانیم در دولت به اقدامات سیاست‌گذاری و نظارت بیشتر توجه کنیم و وظایف تصدی‌گری را به خود مردم با محوریت شوراها واگذار کنیم، بهره‌وری در نظام مدیریتی افزایش می‌یابد و ما آمادگی داریم که با انجام کار کارشناسی در این زمینه، از استان‌های پیشگام در واگذاری اختیارات به شوراها باشیم.

وی با تاکید بر پرهیز از نگاه‌های بخشی و کوتاه‌مدت، گفت: شوراها برای کارآمدی بیشتر باید نگاه توسعه‌ای جامع‌نگر و بلندمدت داشته باشند، در غیر این صورت موفقیتی به دست نمی‌آید.

رحمتی با اشاره به سیاست‌های دولت در حوزه ساخت مسکن، گفت: یکی از اهداف دولت، کاهش قیمت تمام‌شده مسکن است؛ بنابراین انتظار داریم که عوارض و تعرفه‌های محلی، کمترین میزان افزایش را داشته باشد و شوراها این موضوع را در دستور کار قرار دهند.

وی افزود: مساله مسکن باید در محوریت مباحث شوراها قرار گیرد و شوراها نسبت به این بخش حساسیت نشان دهند؛ در این صورت می‌توانیم بخش عمده‌ای از مشکلات نهضت ملی مسکن را برطرف کنیم.

رحمتی با بیان اینکه مدیریت هر شهر و هر بخش در کنار دستگاه‌های مسئول باید متولی بخش مسکن باشند، به فرمانداران استان نیز تذکر جدی داد که در اجرای پروژه‌های مسکن از نظرات شوراهای اسلامی استفاده کنند.

استاندار آذربایجان‌شرقی، با تاکید بر جامع‌نگری و نگاه بلندمدت به توسعه شهری و روستایی از سوی شوراهای اسلامی، گفت: شوراها مظهر انتقال قدرت متمرکز دولتی به مدیریت مردمی هستند و مدیریت اجرایی استان برای واگذاری اختیارات به مردم با محوریت شوراهای اسلامی آمادگی کامل دارد.

انتهای پیام
captcha