غزه 34 هزار قصه نشنیده دارد
کد خبر: 4212807
تاریخ انتشار : ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۴:۳۲
رئیس بسیج دانشجویی خوزستان:

غزه 34 هزار قصه نشنیده دارد

صادق شاهوارپور با بیان اینکه علی‌رغم تلاش خط رسانه‌ای غرب، صدای فلسطین در همه جای دنیا شنیده شده است، گفت: 34 هزار نفر که اغلب کودک و زن هستند در فلسطین به شهادت رسیدند که هر کدام از این شهدا یک زندگی و یک قصه دارند.

صادق شاهوارپور، رئیس بسیج دانشجویی استان خوزستانبه گزارش ایکنا از خوزستان، صادق شاهوارپور، رئیس بسیج دانشجویی استان خوزستان، امروز، 9 اردیبهشت‌ماه در دورهمی جمعی از بانوان فعال رسانه‌ای خوزستان که با موضوع تبیین عملیات غرورآفرین «وعده صادق» در مرکز رسانه اداره‌کل تبلیغات اسلامی خوزستان برگزار شد ضمن قدردانی از برگزاری این نشست گفت: گاه اتفاقات مهمی در اطراف خود می‌بینیم که به دلیل تکرار آن حوادث، از حجم و عمق آنها غفلت می‌کنیم، مانند آنچه در ماجرای فلسطین و اتفاقات غزه رخ می‌دهد. نکته اول درباره این حوادث این است که ما با اتفاقی مواجه نیستیم که برای اولین بار در تاریخ رخ داده است، بلکه این پیشامدی است که مکرر وجود داشته است. ماجرای فلسطین، اولین اشغال یک سرزمین در تاریخ نیست، کسانی که امروز عقبه و حامی اسرائیل هستند، کم از این دست اتفاقات رقم نزدند.

وی افزود: اگر تاریخ ایالات متحده آمریکا را بررسی کنیم، قتل و غارت و اشغال و کشتار کودکان و زنان بی‌گناه را به وفور می‌بینیم. کشف گورهای دسته جمعی کودکان در برخی نقاط و برخی ایالات آمریکا نشانگر همین است که بنای اینها بر کشتار و اشغال و خشونت است. بنابراین حامیان این دولت غاصب، سابقه کشتار و غارت و جنایت دارند.

رئیس بسیج دانشجویی استان خوزستان افزود: اینکه فکر کنیم رژیم صهیونیستی مدل مجزایی از غرب است، اشتباه است. این سناریوی مشترک آنهاست. نوع محافظت از این رژیم هم جالب و عجیب است. سرزمین‌های اشغالی مساحت کمی دارد، اما پیشرفته‌ترین سامانه‌های پدافندی را به‌کار گرفته‌اند و در عملیات وعده صادق شاهد این بودیم که چند کشور با آنها همراهی و حمایت می‌کردند، گرچه اهداف جمهوری اسلامی در این عملیات محقق شد‌ و این یک دستاورد است، اما نوع حمایت از این رژیم هم جالب است.

شاهوارپور گفت: اینها کسانی هستند که طی 60، 70 سال گذشته مردم فلسطین را کشتند ‌و متر به متر سرزمین آنها را غصب کردند. یک ماه قبل از شروع طوفان الاقصی، نتانیاهو در سازمان ملل، نقشه خاورمیانه جدید را نشان داد و در این نقشه، اثری از غزه و رفح و کرانه باختری و نقاط دیگر نبود. 

وی بیان کرد: پیش از نتانیاهو نیز نقشه جدید خاورمیانه توسط رایس، وزیر امور خارجه وقت آمریکا رونمایی شد. طبق این نقشه کشورهای خاورمیانه باید تجزیه می‌شدند تا نتوانند به یک قدرت بین‌المللی تبدیل شوند. چرا کشورهای حاشیه خلیج فارس قدرتی ندارند؟ دو مؤلفه قدرت، جمعیت و سرزمین است. کشوری که این دو را ندارد نمی‌تواند به قدرت جهانی تبدیل شود. کشوری که امنیتش شکننده است نمی‌تواند قدرت داشته باشد.

شاهوارپور ادامه داد: خاورمیانه جدید آمریکا با تدبیر جمهوری اسلامی، رهبر معظم انقلاب و با فرماندهی حاج قاسم سلیمانی و مجاهدت مدافعان حرم شکست خورد. سال گذشته نتانیاهو، طرح جدید خود را ارائه داد. آنها در این نقشه چند کشور را به‌عنوان متحد خود نشان دادند و آنها را دایره نفوذ خود می‌دانند. آنها برای ایجاد موج ایران‌هراسی در کشورهای حاشیه خلیج فارس، این فکر را القا کرده‌اند که ایران به دنبال ایجاد پادشاهی فارسی در منطقه است. در حالی که جمهوری اسلامی هیچ‌گاه از هیچ تریبونی چنین موضوعی را اعلام نکرده و بارها اعلام کرده که در مقابل تروریست از کشورهای منطقه حمایت می‌کند. 

رئیس بسیج دانشجویی استان خوزستان در پاسخ به سؤالی درباره اینکه چرا نظام جمهوری اسلامی در عملیات وعده صادق از همه توان نظامی خود استفاده نکرد، گفت: مدل ما بیدار کردن ملت‌ها، نه اشغال کردن سرزمین‌هاست. اگر امروز ما با توان نظامی خود فلسطین را آزاد کنیم، اما خود مردم فلسطین همراه نباشند، اتفاقی که باید رقم نمی‌خورد. اتفاقی که برای آزادی قدس باید بیفتد، بیداری مردم فلسطین است. ملت فلسطین باید همراه شود. شقوق مختلفی در فلسطین وجود دارند. بخشی از مردم در سرزمین‌های اشغالی معتقدند با مبارزه به جایی نمی‌رسیم، بلکه با مذاکره می‌توان به نتیجه رسید، اما با تجربه اثبات شده است که نتیجه مذاکره این بوده که وجب به وجب، متر به متر، شهر به شهر و روستا به روستا از فلسطین کم می‌شود، تا جایی که در طرح خاورمیانه جدید، اثری از غزه و رفح و کرانه باختری نیست. 

شاهوارپور در بخش دیگری از سخنانش با بیان اینکه بازدارندگی، صرفاً جنبه نظامی ندارد، اظهار کرد: قدرت نظامی، سطحی از بازدارندگی را ایجاد می‌کند، اما باید بتوان در عرصه‎‌های اقتصادی و سایر عرصه‌های دیگر، بازدارندگی ایجاد کنیم. اگر این اتفاق بیفتد فضای اجتماعی همراه می‌‎شود. پس ما در عرصه‌های دیگر هم با جنگ‌‌هایی مواجیهم که در سطح جامعه مؤثر هستند و شکاف اجتماعی ناشی از همین است.

رئیس بسیج دانشجویی استان خوزستان گفت: امروز علی‌رغم تلاش خط رسانه‌ای غرب، صدای مردم فلسطین در همه جای دنیا شنیده شده است. 34 هزار نفر که غالباً کودک و زن هستند در فلسطین به شهادت رسیدند که هر کدام از این شهدا یک زندگی و یک قصه دارند. این قصه‌ها برای مردم گفته نشده است. گفتن این قصه‌ها، فضا را به نفع مردم فلسطین خواهد شکست.

انتهای پیام
captcha