عسگراولادی، بال عاطفی امامت و ولایت بود
کد خبر: 1316359
تاریخ انتشار : ۲۰ آبان ۱۳۹۲ - ۱۰:۱۴
ترقی:

عسگراولادی، بال عاطفی امامت و ولایت بود

گروه اجتماعی: دبیر شواری مرکزی کمیته امداد امام خمینی(ره) کشور با بیان اینکه عسگراولادی یار دیرین امام خمینی(ره) و مورد اعتماد مقام معظم رهبری بود، آن مرحوم را بال عاطفی امامت و ولایت دانست.


به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از فارس، حمیدرضا ترقی، دبیر شورای مرکزی کمیته امداد امام خمینی(ره) کشور شامگاه دیروز یکشنبه، 19 آبان در مراسم بزرگداشت حبیب‌الله عسگراولادی که به‌همت نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در شیراز، استانداری فارس و جمعی دیگر از نهادها برگزار شده بود، گفت: عسکراولادی یار دیرین امام خمینی(ره) و مورد اعتماد مقام معظم رهبری بود. آن مرحوم بال عاطفی امامت و ولایت بود که در کمیته امداد امام خمینی(ره) پدر معنوی ایتام محسوب می‌شد.



وی تصریح کرد: عسگراولادی از ابتدای جوانی در خدمت اسلام و انقلاب بود و با پیوستن به صف مبارزان رژیم ستم‌شاهی در راه استقرار نظان مقدس اسلامی مورد اعتماد امام(ره) و مقام معظم رهبری بود و با روشی که در پیش گرفته بود مورد اعتماد تمامی جریان‌های سیاسی کشور قرار گرفت و به‌گونه‌ای در این راه موفق بود که همه از ایشان به انصاف و اعتدال یاد می‌کردند و تلاش‌های وی را در راه ایجاد وحدت در بین نخبگان سیاسی ارج می‌نهیدند.



ترقی با بیان اینکه عسگراولادی مفسری ژرف‌اندیش نسبت به رهنمودهای مقام معظم رهبری و دایرةالمعارف سیار تاریخ معاصر بود، افزود: آموزه‌های او از دوران امام و 13 سال زندگی در کنار شخصیت‌های بزرگ برایش منشأ خیر و برکات فراوانی شد و همه این دستاوردها را به نسل جدید و انقلابی منتقل کرد.



دبیر شورای مرکزی کمیته امداد امام خمینی(ره) اظهار کرد: عسگراولادی در امدادگری و خدمت‌رسانی به محرومان و نیازمندان تلاش بی‌وقفه داشت و قبل و بعد از پیروزی انقلاب بیساری از رسیدگی‌هایی که مد نظر امام و مقام معظم رهبری بود را انجام داده و همیشه تمامی همت خود را در راه گره‌گشای از محرومان خاصه کسانی که آّرومند بودند، خرج می‌کرد و کمیته امداد را یک نهاد فقرزا می‌دانست.



وی گفت: امام(ره) همواره توصیه بر این داشتند که مسئولان و کارگزاران باید با محرومان حشر و نشر داشته و درد فقر و محرومیت را چشیده باشند و اگر این‌گونه اتفاق بیفتد به‌راحتی می‌توان صاحب سیاستمداران دین‌دار شد.



ترقی خاطرنشان کرد: عسگراولادی یک مدیر لایق و آگاه نیز بود و به تعبیر مقام معظم رهبری او از جمله محدود خواص بصیری بود که در راه خدمت به نظام، انقلاب و اسلام ذره‌ای کوتاهی نمی‌کرد.



این مقام مسئول ابراز کرد: نکته‌سنجی از دیگر ویژگی‌های شخصیتی این مرد بزرگ بود که با سعه‌صدری که داشت سخنان مقام معظم رهبری را درست و کامل دریافت می‌کرد و با فهم بالای خود، علم فراوان و تکلیف‌پذیری که در وجودش داشت تبدیل به مرکز ثقل نیرو‌های انقلاب شده بود.

captcha