اعتقاد راسخ ویژگی حضرت زینب(س) در مقابله با ظلم بود
کد خبر: 1319442
تاریخ انتشار : ۲۸ آبان ۱۳۹۲ - ۱۰:۱۱
حجت‌الاسلام غنی‌زاده:

اعتقاد راسخ ویژگی حضرت زینب(س) در مقابله با ظلم بود

گروه اندیشه: مدیر مرکز تخصصی الزهرا(س) ارومیه گفت: اعتقاد راسخ و نحوه تربیت خانوادگی و اجتماعی حضرت زینب(س) از مهم‌ترین عواملی بود که باعث شد ایشان با اقتدار و صلابت مثال‌زدنی در برابر دستگاه ظلم و زور یزید ایستادگی کند.

حجت‌الاسلام محمدرضا غنی‌زاده، مدیر مرکز تخصصی الزهرا(س) ارومیه در گفت‌و‌گو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از آذربایجان غربی، گفت: اعتقاد راسخ و خانواده‌ای که حضرت زینب(س) در آن رشد و پرورش یافته بود و بصیرت دینی و امام‌شناسی این بانوی بزرگوار اسلام از مهم‌ترین ویژگی‌هایی بود که باعث شد دخت مکرم امیرالمؤمنین(ع) پس از حماسه عاشورا با تمام رنج‌های که متحمل شده بود در برابر دستگاه یزید ایستادگی کرده و پیام‌رسان کربلا شود.

وی اضافه کرد: حضرت زینب(س) با این حرکت خود در جامعه منحرف و کج‌اندیش آن زمان ثابت کرد که یک زن مسلمان می‌تواند با حفظ حدود اسلامی و حجاب اسلامی و همچنین عفت دینی خود رسالت جهانی داشته باشد.

حجت‌الاسلام غنی‌زاده با بیان اینکه اشک حضرت زینب(س) اشک حماسه بود، تصریح کرد: اگر وجود حضرت زینب(س) بعد از حماسه عاشورا در مدینه بود چه بسا که موفقیت‌های بسیاری در جریان قیام‌های مسلمانان مانند قیام مختار نصیب مسلمانان می‌شد.

این مدرس حوزوی گفت: دستگاه بنی‌امیه به‌خوبی از صلابت ایمانی حضرت زینب(س) آگاه بود و همین حضور ایشان  با آن صلابت و ایستادگی را ضرر اهداف شوم خود می‌دید.

مدیر مرکز تخصصی الزهرا(س) ارومیه در پایان با بیان اینکه حماسه عاشورا با قیام امام حسین(ع) و جانبازی یاران باوفایش شکل گرفت و با اقتدار حضرت زینب(س) وجهه جهانی پیدا کرد و ماندگار شد، اظهار کرد: حضرت زینب(س) در جریان کربلا مدافع تام حریم ولایت و امامت شد.

captcha