کاهش 70 درصدی قیمت داروهای بیماران کلیوی/ ادامه روند کاهش قیمت‌ها
کد خبر: 1321127
تاریخ انتشار : ۰۲ آذر ۱۳۹۲ - ۱۱:۵۲
دیناروند خبر خوش داد:

کاهش 70 درصدی قیمت داروهای بیماران کلیوی/ ادامه روند کاهش قیمت‌ها

سرویس سلامت: رئیس سازمان غذا و دارو از کاهش بیش از 70 درصدی قیمت داروهای بیماران کلیوی خبر داد و گفت: طبق تفاهمی که بین سازمان غذا و دارد و سازمان تامین اجتماعی منعقد شده از این پس بسیاری از داروهایی بیماران کلیوی تحت پوشش بیمه قرار می‌گیرد.


به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) به نقل از خانه ملت، رسول دیناروند رئیس سازمان غذا و دارو با بیان اینکه تفاهمنامه منعقد شده بین سازمان غذا و دارو و سازمان تامین اجتماعی به کاهش هزینه‌های پرداختی بیماران کلیوی منجر شده است، گفت: هزینه پرداختی بیماران برای دریافت برخی داروها از جمله رناژل و سولامر در حدود هزار و 400 تومان بوده که پس از عقد تفاهمنامه این دارو با هزار تومان کاهش، به قیمت 400 تومان عرضه می‌شود.



وی با تاکید بر اینکه داروی رناژل از جمله داروهایی بوده که در فهرست تفاهم نامه سازمان غذا و دارو با بیمه قرار داشته است، افزود: علت افزایش قیمت داروهایی چون رناژل در کشور واردات این نوع داروها با ارز مرجع بوده که پس از پایان یافتن منابع دارویی، مجبور به واردات با نرخ آزاد شدیم که همین مساله به افزایش قیمت آن منجر شد.



افزایش قیمت دارو در کشور نتیجه مابه‌التفاوت نرخ ارزی است که بیماران می‌پردازند



دیناروند با بیان اینکه افزایش قیمت دارو در کشور نتیجه مابه‌التفاوت نرخ ارزی است که بیماران می‌پردازند، تصریح کرد: با افزایش حمایت‌هایی که از سوی سازمان غذا و دارو در روزهای آتی صورت خواهد گرفت سهم پرداختی بیماران به نحو چشمگیری کاهش خواهد یافت.



معاون وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ادامه داد: طی روزهای آتی نرخ بسیاری از داروها به ویژه داروهای بیماران کلیوی کاهش قیمت خواهد داشت.



وی با مثبت ارزیابی کردن روند تامین داروهای مورد نیاز بیماران، گفت: تولید داخل در زمینه تامین داروهای مورد نیاز رونق یافته و واردات نیز طبق روال در حال انجام است تا کمبودی در کشور از این جهت وجود نداشته باشد.



کمبودهای دارویی کشور به طور کامل تاکنون رفع نشده است



دیناروند با بیان اینکه هنوز کمبودهای دارویی کشور به طور کامل تاکنون رفع نشده است، افزود: سازمان غذا و دارو به رسالت خود در تامین داروهای بیماران تا حد توان عمل خواهد کرد تا مشکلی برای بیماران از جهت تهیه  تامین داروها به وجود نیاید.



معاون وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در تشریح داروهایی که در فهرست تفاهمنامه سازمان متبوعش با بیمه قرار گرفته اند، یادآور شد: با بودجه‌ای که از سوی سازمان غذا و دارو تامین شده مشکل بیماران صعب العلاج که ناچار به استفاده از داروهای گران قیمت در مدت زمان طولانی هستند در قالب پوشش بیمه ای مرتفع خواهد شد.



رئیس سازمان غذا و دارو، با بیان اینکه لیست داروهایی که باید تحت پوشش بیمه قرار بگیرند تاکنون دو گروه به بیمه‌ها ابلاغ شده است، گفت: لیست سوم داروها نیز در چارچوب مبلغ اعتباری که دولت تعیین کرده به زودی به بیمه‌ها برای اجرا ابلاغ خواهد شد.

captcha