حضور 27 میلیون عزادار حسینی در سوگواره «بصیرت عاشورایی»
کد خبر: 1325237
تاریخ انتشار : ۰۹ آذر ۱۳۹۲ - ۱۰:۰۵
شرفخانی خبر داد:

حضور 27 میلیون عزادار حسینی در سوگواره «بصیرت عاشورایی»

گروه اجتماعی: معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه از حضور بیش از 27 میلیون عزادار حسینی در سوگواره بصیرت عاشورایی، طی محرم امسال خبر داد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، حجت‌الاسلام والمسلمین احمد شرفخانی، معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه با اشاره به اجرای موفق سومین سوگواره «بصیرت عاشورایی» در دو هزار و 980 بقعه متبرکه و امامزاده کشور همزمان با ایام محرم گفت: براساس آخرین آمار دریافتی بیش از 27 میلیون عزادار حسینی در سوگواره امسال در بقاع متبرکه امامزادگان  از فیوضات معنوی این برنامه‌ها بهره‌مند شدند. 

وی با ارائه گزارشی از روند برگزاری سومین سوگواره بصیرت عاشورایی در دهه اول محرم اظهار کرد: سازمان اوقاف و امور خیریه در راستای تحقق مطالبه مقام معظم رهبری(مدظله‌العالی) مبنی بر تبدیل بقاع متبرکه به قطب‌های فرهنگی و به منظور جهت دهی به مراسم عزاداری و اجرای صحیح نیات موقوفات مرتبط، برنامه‌های متنوعی را به اجرا گذاشته است.

وی ادامه داد: سوگواره بصیرت عاشورایی نیز در همین راستا و با هدف گسترش و تعمیق بصیرت در جامعه و نیز به منظور اجرای هر چه بهتر وصحیح‌تر نیات واقفان خیراندیش، برای سومین سال پیاپی در آستان مقدس دو هزار و 980 آستان امامزاده و بقعه متبرکه سراسر کشور برگزار شد.

حجت‌الاسلام شرفخانی با بیان اینکه براساس برآوردها در سوگواره بصیرت عاشورایی امسال بیش از 27 میلیون و 852 هزار و 231 عزادار حضور پیدا کردند، گفت: در سال 88، این سوگواره در دو هزار و 36 بقعه متبرکه با شرکت بیش از 22 میلیون نفر، در سال 89 در دو هزار و 158 بقعه متبرکه با شرکت بیش از 24 میلیون نفر، در سال 90 در دو هزار و 357 بقعه متبرکه با شرکت بیش از 26 میلیون نفر و در سال 91 در دو هزار و 342 بقعه متبرکه با شرکت نزدیک به 26 میلیون نفر برگزار شد.  

حمایت از 2312 هیئت مذهبی

معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه تصریح کرد: سازمان اوقاف در راستای طرح سوگواره بصیرت عاشورایی از دو هزار و 312 هیئت مذهبی نیز  حمایت کرد.

وی در پایان اضافه کرد: هزار و 258 نمایشگاه عرضه محصولات فرهنگی به منظور ارائه کتاب، نرم‌افزار و دیگر محصولات و تولیدات فرهنگی در امامزادگان نیز ایجاد شد.

captcha