ثبات قدم ویژگی حضرت زینب(س) در دفاع از حریم امامت بود
کد خبر: 1343947
تاریخ انتشار : ۲۷ آذر ۱۳۹۲ - ۰۸:۴۲
حجت‌الاسلام رستمی:

ثبات قدم ویژگی حضرت زینب(س) در دفاع از حریم امامت بود

گروه اندیشه: مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه ماکو گفت: ثبات قدم و پایداری در راه رسیدن به هدف ویژگی بارز شخصیتی حضرت زینب(س) در دفاع از حریم امامت و رسالت بود.


حجت‌الاسلام فرهاد رستمی، مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه ماکو در گفت‌و‌گو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از آذربایجان غربی، گفت: حضرت زینب(س) تربیت یافته مکتب امامت و رسالت بود که در دامان پر مهر و محبت مادری مانند بانوی بزرگ اسلام حضرت فاطمه(س) و پدری باکرامت همانند امیرالمؤمنین(ع) تعالی و پرورش یافت.



وی با بیان اینکه پرورش یافته در چنین مکتبی بدون شک مزین به خصائص و ویژگی‌های بارز اخلاقی و انسانی است، صبر و شکیبایی را از خصائص و فضایل برتر اخلاقی حضرت زینب(س) معرفی کرد و افزود: زهد و تقوا، فصاحت و بلاغت، دانش و بینش در دفاع از حریم امامت و ولایت و پاسداری از ارزش های دینی و الهی از دیگر ویژگی‌های این بانوی حماسه‌آفرین کربلا است.



پیام عاشورا به برکت حمایت‌های حضرت زینب(س) جاوید ماند



حجت‌الاسلام رستمی اضافه کرد: اگر دانش و بینش حضرت زینب(س) در وقایع نهضت عاشورا به اندازه کافی نبود بدون شک نمی‌توانست چنان تأثیری در مأموریت‌های پیش روی ایشان بگذارد که بعد از قرن‌ها پیام عاشورا به برکت حمایت‌های این بانوی بزرگ جاوید بماند.



این مقام مسئول همچنین ایستادگی و ثابت قدم بودن در راه رسیدن به هدف را یکی دیگر از ویژگی‌های حضرت زینب(س) عنوان کرد و گفت: مدیریت و عظمت شخصیت روحی این بانوی بزرگوار باعث شد ایشان دفاع خالصانه‌ای از حق و حقانیت و حریم امامت در حماسه نهضت حسینی داشته باشند.



مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه ماکو عنوان کرد: اگر چه انقلاب و حماسه عاشورا با حرکت به موقع امام حسین(ع) شروع شده است اما رمز ماندگاری و حفظ حرکت عاشورا و انتقال فرهنگ عاشورایی بعد از واقعه کربلا مرهون وجود حضرت زینب(س) است تا جایی که کربلا در کربلا می‌ماند اگر زینب نبود و شاعر به‌درستی حق مطلب را ادا کرده است.

captcha