اربعین حسینی درس از خودگذشتگی در راه حفظ اسلام است
کد خبر: 1345772
تاریخ انتشار : ۰۱ دی ۱۳۹۲ - ۱۴:۱۵
حجت‌الاسلام اسدپور:

اربعین حسینی درس از خودگذشتگی در راه حفظ اسلام است

گروه اجتماعی: معاون فرهنگی اوقاف چهارمحال و بختیاری ایستادگی در برابر دشمنان و استکبار را بزرگترین درس اربعین و قیام امام حسین(ع) دانست و گفت: اربعین حسینی به ما درس ایستادگی، مقاومت و از خودگذشتگی در راه حفظ اسلام و ارزش‌های دینی را می‌آموزد.


حجت‌الاسلام فیض‌الله اسدپور، معاون فرهنگی اوقاف چهارمحال و بختیاری در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از چهارمحال و بختیاری، با تأکید بر لزوم زنده نگه‌داشتن قیام عاشورا و دستاوردهای این قیام در روز اربعین حسینی گفت: از خودگذشتگی امام حسین(ع) در راه اسلام و رسالت خطیر حضرت زینب(س) در زنده نگه‌داشتن این واقعه عظیم، درس‌های بزرگ عاشورا و اربعین حسینی هستند.



وی با بیان اینکه رسالت‌ها و اهداف قیام امام حسین(ع) با ایستادگی حضرت زینب(س) کامل شد، افزود: واقعه عاشورا و رسالت و اهداف قیام امام حسین(ع) به‌واسطه خطبه‌های جانانه حضرت زینب(س) و امام سجاد(ع) در جامعه نشر یافت و کامل شد.



وی پایداری اسلام را ثمره خون‌های شهدای کربلا دانست و گفت: خون‌های ریخته شده در کربلا و ایستادگی، مقاومت و تبیین واقعه عاشورا توسط حضرت زینب(س) و امام سجاد(ع) ضامن بقا، ایستادگی و احیای اسلام شد.



حجت‌الاسلام اسدپور با اشاره به روشنگری‌های حضرت زینب(س)، تصریح کرد: اگر تبیین و روشنگری حضرت زینب(س) و امام سجاد(ع) در واقعه کربلا نبود به‌طور قطع حرکت و اهداف قیام امام حسین(ع) نیمه تمام می‌ماند.



وی همچنین با اشاره به زیارت اربعین، یکی از علامت‌های انسان مؤمن را خواندن زیارت اربعین دانست و تصریح کرد: طبق فرموده امام حسن عسگری(ع) یکی از علامت‌های مؤمن خواندن زیارت اربعین است؛ بنابراین باید نسبت به قرائت این زیارت اهتمام ویژه داشت.



حجت‌الاسلام اسدپور غسل روز اربعین، خواندن زیارت اربعین، اقامه دو رکعت نماز زیارت، عرض سلام و ادب به محضر امام حسین(ع) از نزدیک و یا از راه دور و اعمال دیگر را از مهم‌ترین اعمال روز اربعین برشمرد.



وی به بیان ویژگی‌های عدد چهل پرداخت و تصریح کرد: عدد چهل به‌واسطه زنده نگه‌داشتن اربعین حسینی بعد از شهادت امام حسین(ع) در اسلام دارای ارزش و جایگاه بسیار بالایی شد و به نحوی چهل وابسته به قیام عاشورا است.



حجت‌الاسلام اسدپور ایستادگی و مقاومت انقلاب اسلامی را نشئت گرفته از قیام عاشورا و اربعین حسینی دانست و خاطرنشان کرد: جمهوری اسلامی ایران در طول این 34 سال با تهجمات و هجمه‌های بسیاری از جمله جنگ نظامی و جنگ روانی مواجه بوده است اما آنچه که ملت ما را در برابر این کینه‌ورزی‌ها مقاوم کرد فرهنگ نشئت گرفته از نهضت عاشورا و قیام اباعبدالله‌الحسین(ع) بود.



وی جابربن عبدالله انصاری را اولین زائر اباعبدالله‌الحسین(ع) عنوان کرد و گفت: جابربن عبدالله فردی بود که توفیق زیارت و زندگی با هفت امام معصوم را داشت و توانست نام خود را به‌عنوان اولین زائر امام حسین(ع) در تاریخ ثبت کند.

captcha