پویایی اسلام مرهون نهضت کربلاست
کد خبر: 1345804
تاریخ انتشار : ۰۱ دی ۱۳۹۲ - ۱۴:۳۷
حجت‌الاسلام شیخ‌الاسلامی:

پویایی اسلام مرهون نهضت کربلاست

گروه اجتماعی: رئیس دانشگاه پیام نور چهارمحال و بختیاری پویایی اسلام را مرهون نهضت کربلا دانست و بر لزوم زنده نگه‌داشتن این واقعه عظیم در جامعه تأکید کرد.


حجت‌الاسلام محمود شیخ‌الاسلامی، رئیس دانشگاه پیام نور چهارمحال و بختیاری در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از چهارمحال و بختیاری، سفر جابرن عبدالله انصاری در چهلمین روز شهادت امام حسین(ع) را موجب فرهنگ سازی اربعین در اسلام دانست و گفت: سفر جابربن عبدالله همراه عطیه به سرزمین کربلا موجب شد که اربعین حسینی در تاریخ ثبت و ماندگار شود و بعد از آن، این روز مورد احترام و تکریم اهل بیت(ع) و شیعیان قرار گرفت.



وی با اشاره به نهادینه شدن عدد چهل در شعائر دینی، تصریح کرد: در دین مبین اسلام برای عدد چهل ارزش و جایگاه بسیار قائل هستند تا جایی که عرفا و بزرگان برای رسیدن به مقامات عالی چهل روز چله‌نشینی می‌کردند و این نشان از اهمیت این عدد است.



حجت‌الاسلام شیخ‌الاسلامی اربعین حسینی را برگرفته از فرهنگ دینی دانست و گفت: تا قبل از اربعین حسینی و سفر جابر بر سر قبر امام حسین(ع) عدد چهل ارزش و جایگاهی نداشت اما به‌واسطه واقعه عظیم عاشورا و شهادت بزرگ‌مرد تاریخ اسلام این عدد ارزش پیدا کرده است.



رئیس دانشگاه پیام نور استان با بیان اینکه هر چه که با نام امام حسین(ع) متبرک شود ارزش و جایگاه بالایی پیدا خواهد کرد، اظهار کرد: مجالس عزاداری، مکان برگزاری مراسم عزارداری، پیراهن مشکی و هر چه که با نام حسین(ع) گره خورد، داری ارزش و جایگاه خواهد شد.



حجت‌الاسلام شیخ‌الاسلامی تبیین واقعه عاشورا و بصیرت‌افزایی حضرت زینب کبری(س) را فصل جدیدی از جریان کربلا عنوان کرد و بر عبرت‌گیری و بهره‌گیری از دستاوردهای واقعه عاشورا در جامعه تأکید کرد.



وی با اشاره به نقش حضرت زینب(س) در بیداری و زنده نگه‌داشتن واقعه عاشورا تصریح کرد: حضرت زینب(س) و امام سجاد(ع) با خطبه‌های خود در شام و کوفه رسالت عظیم روشنگری و تبیین واقعه عاشورا را انجام دادند و از تحریف و تضعیف این واقعه عظیم جلوگیری کردند.



حجت‌الاسلام شیخ‌الاسلامی فرهنگ عاشورا را همواره زنده دانست و گفت: این پویایی و زنده بودن فرهنگ حسینی در جامعه اسلامی ثمره ایستادگی و مقاومت اسرا و روشنگری حضرت زینب(س) است.



وی به رهبری حکیمانه و مدبرانه امام حسین(ع) در واقعه عاشورا اشاره و خاطرنشان کرد: همراه شدن فرزندان و خاندان اهل بیت(ع) در این حادثه نقش پیام رسانی و روشنگری را به مرحله اکمال رساند و این همراهی اهل بیت(ع) در جنگ نابرابر نشان از رهبری حکیمانه امام حسین(ع) دارد.



رئیس دانشگاه پیام نور استان همچنین پیاده‌روی در روز اربعین حسینی را برگرفته و تأسی  از عشق و ارادت به خاندان اهل بیت(ع) دانست و تصریح کرد: 20 میلیون عاشق دلباخته فرهنگ حسینی پای پیاده در اربعین حسینی به سمت کربلا حرکت می‌کنند تا به جهانیان ثابت کنند که حب اهل بیت(ع) با خون و پوست شیعیان گره خورده است و تا قیامت ادامه دارد.



به گفته وی، به‌طور قطع نهضت کربلا و دستاوردهای آن تمام جهان را احاطه و اسلام را آنگونه که باید در دنیا زنده و پویا خواهد کرد.

captcha