سال تحصیلی جدید مدرسه علمیه حضرت زینب (س) ارومیه آغاز شد
کد خبر: 1368437
تاریخ انتشار : ۱۰ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۵:۵۵
طی مراسمی؛

سال تحصیلی جدید مدرسه علمیه حضرت زینب (س) ارومیه آغاز شد

گروه اجتماعی: سال تحصیلی جدید مدرسه علمیه تازه تاسیس حوزه علمیه حضرت زینب(س) ارومیه صبح امروز پنجشنبه، دهم بهمن با حضور مسئولان استانی و کشوری آغاز شد.

به گزارش خبرگزاری بین المللی قرآن(ایکنا) از آذربایجان غربی، صبح امروز پنجشنبه، دهم بهمن، سال تحصیلی جدید مدرسه علمیه تازه تاسیس حوزه علمیه حضرت زینب(س) ارومیه طی مراسمی با حضور مسئولان استانی و کشوری و طلاب جدید الورود این مرکز آغاز شد.
آذربایجان غربی در تعداد مراکز حوزوی در فقر مطلق قرار دارد
حجت الاسلام یعقوب دیلمقانی، موسس حوزه علمیه حضرت زینب(س) ارومیه در این مراسم با اشاره به ضرورت توسعه و ترویج معارف دینی از طریق جذب افراد در مراکز حوزوی و تربیت مبلغ متخصص گفت: آذربایجان غربی از لحاظ تعداد مدارس علمیه و تعداد طلاب نسبت به جمعیت بیش از 3 میلیون نفری در فقر مطلق و فقر نسبی قرار دارد.
وی با اشاره به اینکه در مجموع تعداد یک هزار و 300 نفر در مدارس علمیه خواهران  استان مشغول فراگیری علوم دینی هستند و این رقم نسبت یک به 30 در مقایسه با جمعیت استان را دارد، افزود: لازم است که تلاش مضاعفی از سوی مسئولان و متولیان حوزوی برای خارج کردن حوزه های از مهجوریت انجام شود.
این مسئول، رسالت اصلی مبلغین و طلاب حوزه های علمیه را فراگیری بهتر احکام اسلام و معارف اهل بیت(ع) و تلاش جدی برای ارائه درست و صحیح آن به جامعه است.
حجت الاسلام دیلمقانی تحصیل در امور دینی را واحب کفایی خواند و خاطرنشان کرد: برای کسی که از همه نظر شرایط لازم فراهم کردن زمینه برای تحصیل در امور دینی را دارد این امر یک واجب عینی محسوب می شود.
موسس حوزه علمیه حضرت زینب(س) ارومیه، در پایان حوزه های علمیه را سنگ بنای اصلی توسعه و اشاعه فرهنگ اسلام ناب محمدی در جامعه توصیف کرد و بر تلاش و عزم جدی مبلغین و طلاب در جهت ترویج عملی معارف اسلامی تاکید کرد.

captcha