فرهنگسرای تهران مجری بررسی نقش آموزه‌های دینی در سبک زندگی
کد خبر: 1384323
تاریخ انتشار : ۱۷ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۳:۵۵

فرهنگسرای تهران مجری بررسی نقش آموزه‌های دینی در سبک زندگی

گروه اجتماعی: سلسله نشست‌های کارگاهی «آئین زندگی» با هدف بررسی و تبیین نقش آموزه‌های دینی در سبک زندگی ایرانی – اسلامی در فرهنگسرای تهران برگزار می‌شود.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، سلسله نشست‌های کارگاهی «آئین زندگی» با هدف بررسی و تبیین نقش آموزه‌های دینی در سبک زندگی ایرانی – اسلامی و شاخص‌سازی رفتاری در این زمینه، در فرهنگسرای تهران برگزار می‌شود.
این نشست‌ها با حضور حجت‌الاسلام حمید قربانپور، پژوهشگر و مدرس حوزه و دانشگاه برگزار می‌شود و طی آن مهم‌ترین و کاربردی‌ترین شاخص‌های رفتاری سبک زندگی ایرانی – اسلامی مورد طرح و بررسی قرار می‌گیرد.
«آداب و موازین آبروداری و حفظ شأن و شخصیت دیگران»، «دوری از ظلم و زورگویی»، «حقوق و تکالیف والدین و فرزندان»، «حفظ زبان و حق‌گویی»، «علم‌آموزی و عمل به علم»، «صبر و شکیبایی»، «احسان و شفقت»، «توکل و استعانت» و.... محورهایی هستند که با استناد به آیات و احادیث و ذکر مصادیق عینی در زندگی امروزین در نشست‌های کارگاهی آئین زندگی تبیین و در جلسه پرسش و پاسخ، به سوال‌های شرکت کنندگان پاسخ‌های کارشناسی و مصداقی لازم ارائه می‌شود.
حجت‌الاسلام والمسلمین حمید قربانپور، سخنران و برگزار کننده این نشست‌های کارگاهی و آموزشی، نویسنده، پژوهشگر و مدرس حوزه و دانشگاه، مدیر مؤسسه دانش پژوهان جهان اسلام‌، دانش آموخته رشته معارف و اخلاق اسلامی از دانشگاه تهران است. وی همچنین بیش از 15 سال پای درس آیات عظام کسب علم کرده و تألیفاتی همچون «فرهنگ نشاط و تعالی»، «مشق عشق» و «هادی آبی» در حوزه اخلاق و تربیت دینی و حکمت دارد.

captcha