لزوم الگوگیری از سیره سیاسی حضرت زهرا(س) در دفاع از مقام ولایت
کد خبر: 1397426
تاریخ انتشار : ۳۱ فروردين ۱۳۹۳ - ۱۰:۵۰
حجت‌الاسلام بیگی عنوان کرد:

لزوم الگوگیری از سیره سیاسی حضرت زهرا(س) در دفاع از مقام ولایت

گروه اجتماعی: منتخب مردم میاندوآب، شاهین‌دژ و تکاب در مجلس با بیان اینکه حضرت صدیقه طاهره‌(س) تمامی تلاش خود را در جهت اثبات حقانیت امیرالمؤمنین‌(ع) کرد، بر ضرورت الگوگیری از سیره سیاسی ایشان در دفاع و حراست از حریم ولایت تأکید کرد.

حجت‌الاسلام روح‌اله بیگی، منتخب مردم میاندوآب، شاهین دژ و تکاب در مجلس در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن (ایکنا) از آذربایجان غربی، اظهار کرد: حضرت زهرا(س) اولین شهیده راه ولایت و امامت است که با ایمان کامل، تمام تلاش خود را در جهت اثبات حقانیت امیرالمؤمنین(ع) کردند و وی همسری نمونه و الگویی کامل برای زنان عالم هستند.

وی با اشاره به جایگاه والای حضرت زهرا(س) در نزد خداوند، بیان کرد: حضرت فاطمه زهرا(س) دارای برترین و والاترین مقام بانوی جهان در تمامی قرون و اعصار است و بهترین الگو برای زنان عالم است.

حجت‌الاسلام بیگی در ادامه به توجه و محبت خاص رسول اکرم(ص) به یگانه دخت دو عالم اشاره کرد و گفت: با استناد از روایات پیامبر اکرم(ص) فرموده‌اند کسی‌که فرزند اولش دختر باشد خوش‌یمن و خوش‌قدم است.

وی افزود: در بسیاری از روایات و احادیث به جایگاه حضرت زهرا‌(س) و فضائل اخلاقی یگانه دخت نبی اکرم(ص) اشاره شده است و همچنین در فرمایشات مقام معظم رهبری می‌توان به فرهنگ ایرانی اسلامی و مقام والای زن در کشورمان اشاره داشت.

منتخب مردم ‌در مجلس با بیان تفکر و رفتار جاهلانه برخی پدران در روم باستان، گفت: متأسفانه در آن دوران هیچ‌گونه ارزشی برای زنان قائل نبودند و پدران طبق مراسم خاصی دختران خود را برای خدایانشان قربانی می‌کردند که در جهان امروزی نیز آثار این تفکر جاهلی خود را به شکل دیگری نشان می‌دهد.

حجت‌الاسلام بیگی اظهار کرد: در برخی کشورهای اروپایی و آمریکایی شاهد برخورد نامناسب و تحقیر جایگاه زن هستیم، به‌طوری‌که گاهی اوقات دختران به اجبار پدر و برای کسب درآمد، شروع به کار در مراکز فسق و فجور می‌کنند.

captcha