سیره ائمه اطهار(ع)؛ بهترین الگو‌های تربیتی برای کودکان
کد خبر: 1409284
تاریخ انتشار : ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۲:۱۱

سیره ائمه اطهار(ع)؛ بهترین الگو‌های تربیتی برای کودکان

گروه اجتماعی: عضو هیئت علمی دانشگاه پیام نور ارومیه گفت: بهترین الگو‌های تربیتی برای کودکان سیره ائمه اطهار(ع) است و والدین در این الگوگیری نقش تعیین‌کننده‌ای دارند زیرا کودکان از نقش‌های والدین در زندگی اجتماعی الگوسازی می‌کنند.

حجت‌الاسلام میراحمد ثروتمند‌هاشمی، عضو هیئت علمی دانشگاه پیام نور ارومیه در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از آذربایجان غربی، در رابطه با تریبت و الگوگیری مناسب کودکان، اظهار کرد: شیوه آموزش و تربیت کودکان که توسط والدین و مربیان آموزشی حاضر در مدارس انجام می‌گیرد باید طبق اصول درست و تاثیرگذار اسلامی باشد.

وی ادامه داد: بهترین الگو‌های تربیتی برای کودکان سیره ائمه اطهار(ع) است و والدین در این الگوگیری نقش تعیین‌کننده‌ای دارند زیرا کودکان از نقش‌های والدین در زندگی اجتماعی الگوسازی می‌کنند.

حجت الاسلام ثروتمند گفت: خانواده به عنوان نخستین نهاد تربیتی در تربیت کودکان نقش تأثیرگذاری دارد و شناخت ویژگی‌های کودکان در آموزش مسائل مختلف از مسائل مهم تربیتی است.

وی اضافه کرد: سنین 5 تا 9 سالگی و 9 تا 13 سالگی  سنینی است که کودک به اقتضای سنش بیشترین تأثیر را از محیط می‌گیرد و این نکته بسیار مهم در تربیت کودکان به سبک اسلامی باید مورد توجه متولیان امر آموزش و خانواده‌ها قرار گیرد.

عضو هیئت علمی دانشگاه پیام نور ارومیه با اشاره به نقش محبت و صمیمیت خانواده‌ها در تربیت کودکان گفت: از دیگر عوامل تأثیرگذار در تربیت کودکان توجه و محبت در بنیان خانواده به کودکان است زیرا محبت به‌نوعی غذای روح تلقی می‌شود.

حجت‌الاسلام ثروتمند افزود: تربیت به‌معنای پرورش انسان‌ها در راستای ایجاد و تصحیح رفتار‌های اجتماعی است و بهترین تربیت، تربیتی است که کودک را به سمت و  سوی تعالی کمال بشری، آشنایی با اندیشه‌های دینی و آموزه‌های قرآنی سوق دهد.

captcha