آموزه‌های دینی؛ الویت‌های آموزشی ۹۰ مدرسه محیط زیستی استان تهران
کد خبر: 1410000
تاریخ انتشار : ۰۳ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۰:۵۲

آموزه‌های دینی؛ الویت‌های آموزشی ۹۰ مدرسه محیط زیستی استان تهران

گروه سلامت: مدیرکل محیط زیست استان تهران گفت: استفاده از آموزه‌های دینی و قرآنی در راستای حفاظت از محیط زیست از اولویت‌های آموزشی ۹۰ مدرسه محیط زیستی استان تهران قرار خواهد گرفت.

محمد هادی حیدرزاده، مدیرکل محیط زیست استان تهران در گفت‌و‌گو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) با بیان این مطلب اظهار کرد: متولیان امر آموزش در حوزه محیط زیست و نهادهای زیست محیطی ضروری است در کنار آموزش‌ها به مقوله فرهنگ‌سازی مردم پرداخته و برنامه‌ریزی‌های مدونی را در این رابطه تدوین کنند.

وی افزود: در مدارس محیط زیستی که با هدف فرهنگ‌سازی برای توسعه فرهنگ محیط زیست راه‌اندازی خواهد شد دانش‌آموزان با راه‌های پاسداشت محیط زیست آشنا شده و به عنوان یاوران محیط زیست معرفی خواهند شد.

استان تهران اولین استان مجهز به مدارس زیست محیطی

مدیرکل محیط زیست استان تهران بیان کرد: بر اساس تفاهم‌نامه‌ای که میان مدیران سازمان محیط زیست و وزارت آموزش و پرورش منعقد شد مدارس محیط زیستی از سال جدید تحصیلی کار آموزش خود را آغاز خواهند کرد و استان تهران به عنوان اولین استان شاهد راه‌اندازی این مدارس خواهد بود.

دوری اسراف، صیانت از محیط زیست و توجه و شکرگزاری

حیدرزاده ابراز کرد: آموزش مربیان و آموزگاران که باید در این مدارس مشغول به کار شوند به زودی آغاز خواهد شد و مدارس محیط زیستی تلاش خواهند کرد با استفاده از آموزه‌های دینی در خصوص دوری اسراف، صیانت از محیط زیست و توجه و شکرگذاری از نعمات الهی دانش‌آموزان را با روش‌های حفاظت و نگهداری از محیط زیست آشنا کنند.

مدیرکل محیط زیست استان تهران تصریح کرد: مصرف بهینه انرژی، داشتن سیستم بازیابی و همچنین نداشتن آلودگی‌های زیست محیطی از مهمترین شاخصه‌های مدارس محیط زیستی است که با همکاری آموزش‌و‌پرورش و سازمان محیط زیست راه‌اندازی خواهد شد و این مدارس پس از تاییدیه سازمان حفاظت از محیط زیست به شبکه جهانی مدارس سبز متصل خواهند شد.

وی استفاده از آموزه‌های دینی را که برترین راه‌های حفاظت از منابع طبیعی را پیش روی بشر قرار داده است را راهی موثر برای رسیدن مدارسی به شاخص‌های زیست محیطی دانست و اشاره کرد: در این مدارس همه آموزش‌ها بر اساس برنامه‌های سازمان حفاظت محیط زیست به دانش آموزان ارائه خواهد شد.

استقبال مدارس برای پیوستن به طرح زیست محیطی

حیدری با اشاره به استقبال مدارس برای پیوستن به طرح زیست محیطی سازمان محیط زیست بیان کرد: مدارسی که تمایل داشته باشند به عنوان مدارس زیست محیطی مشغول به آموزش باشند باید از سوی کارشناسان محیط زیست ارزیابی و پس از استقرار برنامه‌های زیست محیطی به شبکه محیط زیست متصل شوند.

وی در پایان اظهار کرد: در مهرماه 93 تعداد 90 مدرسه در مرحله اول به جمع مدارس زیست محیطی پیوسته و در صورت درخواست دیگر مدارس بر تعداد این مدارس افزوده خواهد شد.

captcha