4 دستورالعمل امام علی(ع) برای رساندن جامعه به بهشت
کد خبر: 1410812
تاریخ انتشار : ۰۴ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۵:۱۸
حجت‌الاسلام اکرمی تشریح کرد:

4 دستورالعمل امام علی(ع) برای رساندن جامعه به بهشت

گروه سیاسی: رئیس شورای فرهنگی نهاد ریاست جمهوری در مورد وظیفه حاکمان در رساندن جامعه به سعادت و بهشت، به چهار دستورالعمل امام علی(ع) در عهدنامه مالک اشتر اشاره کرد.

حجت‌الاسلام والمسلمین سیدرضا اکرمی، رئیس شورای فرهنگی نهاد ریاست جمهوری در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن (ایکنا)، با اشاره به وظیفه حاکمان اسلامی در رساندن جامعه به سعادت، به عنوان وجه تمایز حاکمان جوامع اسلامی با سایر جوامع اظهار کرد: ما در این زمینه نرم‌افزار و دستورالعمل‌های بسیاری داریم که با رعایت آنها می‌توانیم جامعه را به هدف برسانیم.

وی عهدنامه مالک اشتر را یکی از دستورالعمل‌های رساندن جامعه به سعادت عنوان کرد و گفت: نامه امام علی(ع) به مالک اشتر که دستور به کارگزاران نظام اسلامی است، می‌تواند منبع و راهنمای بسیار ارزشمندی برای حاکمان جامعه و متولیان امور در رساندن جامعه به سعادت، سلامت، آبادانی و رفاه جامعه باشد.

عضو جامعه روحانیت مبارز اظهار کرد: در آغاز عهدنامه مالک اشتر چهار مورد مطرح شده که شامل جمع‌آوری مالیات و خراج، آبادانی، نیروسازی و انسان‌سازی و برخورد با دشمنان است و ما نیز باید این چهار موضوع را در دستور کار قرار دهیم.

اکرمی ادامه داد: همه نیروها، ارگان‌ها و دستگاه‌ها برای اینکه خزانه کشور غنی باشد و در کشور آبادانی به‌وجود بیاید و فرهنگ و اقتصاد جامعه فعال و شناور باشد و جامعه در مقابل دشمن آمادگی داشته باشد، باید تلاش کنند.

رئیس شورای فرهنگی نهاد ریاست جمهوری رشد رونق اقتصادی را برای پویایی و سعادت جامعه ضروری دانست و گفت: وجدان کاری در بین کارمندان و کارکنان و رونق اقتصادی در جامعه باید افزایش یابد.

وی ادامه داد: نامگذاری امسال که به مقوله اقتصاد و فرهنگ با مدیریت جهادی و عزم ملی تأکید دارد، باید سرلوحه اندیشه و عمل آحاد جامعه قرار گیرد تا از ظرفیت‌ها و امکانات کشور به نحو شایسته‌ای استفاده شود.

اکرمی با بیان اینکه نیاز به افرادی مولد، اهل تلاش و فکر و اندیشه و عمل داریم، گفت: در این صورت است که می‌توانیم کشور را رونق دهیم و نیازمندی‌های خانواده‌ها را تأمین و جامعه را در مسیر سعادت قرار دهیم.

captcha