برنامه‌های فرهنگی و اسکان زائران در دستور کار اوقاف قم قرار دارد
کد خبر: 1416767
تاریخ انتشار : ۲۱ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۵:۰۸

برنامه‌های فرهنگی و اسکان زائران در دستور کار اوقاف قم قرار دارد

خبرنگاران افتخاری/ جلال بیطرفان: مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قم با بیان اینکه ۳۰۰ نفر از کارکنان این اداره‌کل در نیمه شعبان امسال بسیج خواهند شد گفت: در تمام بقاع متبرکه‏‌‏‌ای که نوروز امسال برنامه‏‌‏های ویژه‏‌‏ در آن‌ها برگزار شده‏‌‏ بود، برنامه‏‌‏های ویژه نیمه شعبان هم خواهیم داشت.

به گزارش خبرنگار افتخاری خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) به نقل از روابط عمومی اداره‌کل اوقاف و امور خیریه استان قم، حجت‏‌‏الاسلام والمسلمین شوزب شیری، مدیرکل اوقاف و امورخیریه قم در جلسه ستاد تسهیلات زائران استان قم ‏ویژه نیمه شعبان که در سالن امام رضا(ع) استانداری قم برگزار شد، اظهار کرد‎:‎ قم در مجموعه مهندسی اهل بیت(ع) دارای جایگاه ویژه‏‌‏ای است و ائمه اطهار(ع) امید زیادی به قم داشته‏‌‏اند.

وی افزود: در تمام بقاع متبرکه‏‌‏ای که نوروز امسال برنامه‏‌‏های ویژه‏‌‏ در آن‌ها برگزار شده‏‌‏ بود، برنامه‏‌‏های ویژه نیمه شعبان هم خواهیم داشت.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قم با بیان اینکه 95 امامزاده در قم دارای صحن و سرا هستند عنوان کرد: 36 بقعه متبرکه هم در مسیرهای منتهی به قم واقع شده‏‌‏اند.

وی ادامه داد: برنامه‏‌‏های فرهنگی و نیز اسکان مسافران در بقاع متبرکه در دستور کار اداره کل اوقاف و امور خیریه استان قم قرار دارد.

شیری با بیان اینکه 300 نفر از کارکنان این اداره کل در نیمه شعبان امسال بسیج خواهند شد گفت: در مناطقی همچون آستان مقدس امامزاده جعفر زواریون در مسیر اراک، بقعه متبرکه امامزاده عبدالله قلعه چم و مسجد حضرت ابوالفضل(ع) جعفریه هم که گاهی اوقات تا 30 هزار زائر را در خود جای می‏‌‏دهند برنامه‏‌‏های ویژه‏‌‏ای خواهیم داشت.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قم اظهار کرد: از نیروی انتظامی به‌ویژه پلیس راه می‏‌‏خواهیم در مدیریت امنیت و کنترل جمعیت در اماکن متبرکه و مسیرهای منتهی به آن‌ها همکاری لازم را داشته باشد.

captcha