حضرت موسی مبرقع(ع) به نحوی ترور فرهنگی شده‌ است
کد خبر: 1417539
تاریخ انتشار : ۲۴ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۸:۳۸
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قم :

حضرت موسی مبرقع(ع) به نحوی ترور فرهنگی شده‌ است

خبرنگاران افتخاری/ امیرمحسن سلطان‌احمدی: مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قم در مراسم جشن نیمه شعبان در آستان حضرت موسی مبرقع(ع) گفت: حضرت موسی مبرقع(ع) خیلی مظلوم و غریب واقع شده و به نحوی ترور فرهنگی شده است.

به گزارش خبرنگار افتخاری خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، مراسم جشن میلاد امام زمان(عج) با سخنرانی حجت‌الاسلام والمسلمین شیری، مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قم شام‌گاه جمعه، 23 خردادماه در مسجد چهل‌اختران آستان حضرت موسی مبرقع(ع) برگزار شد.

حجت‌الاسلام شیری در این مراسم در مورد حضرت موسی مبرقع(ع)، فرزند بلافصل امام جواد(ع) اظهار کرد: حضرت موسی مبرقع(ع) خیلی مظلوم و غریب واقع شده است. ایشان در دورانی که برادرش امام هادی(ع) در محاصره متوکل بود، خود را فدای برادر می‌کرد. متوکل مجلس شراب برپا می‌کرد و امام را دعوت و خیلی جسارت می‌کرد و این بزرگوار حضرت موسی مبرقع(ع) می‌گفت برادر بگذار من به جای شما بروم که گاهی این بزرگوار می‌رفتند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه قم به ضعف تاریخی شرح حال حضرت موسی مبرقع(ع) اشاره و بیان کرد: در تاریخ هم که بزرگان شرح حالش را نوشته‌اند خوب ننوشته‌اند تا جایی که ناله محدث نوری درمی‌آید و کتابی در این مورد می‌نویسد. ایشان ترور فرهنگی شده است، مگر چه فرقی بین ایشان با شاهچراغ شیراز است؟.

شیری درباره هجرت حضرت موسی مبرقع(ع) به قم گفت: امام علی‌النقی‌(ع) خطاب به برادرشان حضرت موسی مبرقع(ع) فرمود برادرم موسی خواهران و دخترانم و همه را بردار و به شهر قم بروید. حضرت موسی مبرقع(ع) اولین کسی است که در قم درس فقه و تفسیر و بیان معارف بلند اهل بیت(ع) داشتند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه قم خطاب به مردم قم گفت: شما که در این شهر مقدس قم زندگی می‌کنید، گاهی به زیارت این بزرگواران بروید زیرا این زیارت باعث می‌شود روح شما را پاک کند.

وی در پایان به اجرای طرح جامع آستان حضرت موسی مبرقع(ع) اشاره و بیان کرد: ان‌شاء‌الله با همکاری‌های لازم بتوانیم هرچه سریع‌تر این طرح را اجرا و توسعه بدهیم.

یادآور می‌شود، در پایان این مراسم، حجت‌الاسلام شیری، مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قم به اتفاق حجت‌الاسلام عبدالحمید فاطمیان، سرپرست اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان قم، حجت‌الاسلام محسن فاطمیان، مدیر مرکز فرهنگی آستان مقدس حضرت موسی مبرقع(ع) و حجت‌الاسلام چهل‌اخترانی از بخش‌های آستان مقدس و طرح جامع توسعه آن بازدید کردند.

captcha