قاریان مصری برای تلاوت قرآن راهی زندان‌های ایران می‌شوند
کد خبر: 1417746
تاریخ انتشار : ۲۵ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۱:۴۸

قاریان مصری برای تلاوت قرآن راهی زندان‌های ایران می‌شوند

گروه فعالیت‌های قرآنی: مسئول دارالقرآن زندان‌های کشور از برگزاری کرسی‌های تلاوت قرآن کریم در زندان‌های کشور خبر داد و گفت: از قاریان بین‌المللی از جمله قرای مصری برای شرکت در این کرسی‌ها دعوت می‌‌شوند.

حجت‌الاسلام محمدمحسن ربانی، مسئول دارالقرآن زندان‌های کشور در گفت‌و‌گو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، از همگامی برنامه‌های فرهنگی ویژه ماه مبارک رمضان در زندان‌های کشور با سایر بخش‌های جامعه خبر داد و گفت: برنامه‌های ویژه ماه مبارک رمضان با عنوان «30 روز 30 برنامه قرآنی» به تمامی زندان‌های کشور ابلاغ شده است.
وی با اشاره به اینکه برنامه‌های ویژه ماه مبارک رمضان زندان‌های کشور متفاوت و غنی‌تر از سال‌های گذشته است، اظهار کرد: برنامه‌های آموزشی، برگزاری مسابقات، برگزاری محافل انس با قرآنی، برگزاری کرسی تلاوت قرآن و اجرای طرح قرآنی 1448 از جمله برنامه‌های اجرایی در تمامی زندان‌های کشور است.
حجت‌الاسلام ربانی افزود: مسابقات قرآن زندان‌ها ابتدا در سطح زندان، بعد استان و مرحله بعد کشوری برگزار می‌شود، همچنین در سال جاری کرسی‌های تلاوت در زندان‌های کشور برپا و از قاریان بین‌المللی که از کشورهای اسلامی از جمله مصر به ایران می‌آیند، دعوت می‌شوند تا به قرائت قرآن در زندان‌ها بپردازند.
وی در خصوص اجرای طرح قرآنی 1448 نیز گفت: اجرای این طرح با محوریت سبک زندگی اسلامی و با همکاری شبکه قرآن و معارف سیما از 22 خردادماه در زندان‌های کشور آغاز شده است.
مسئول دارالقرآن زندان‌های کشور تصریح کرد: سازمان زندان‌های کشور بیشترین کلاس را برای اجرای این طرح به خود اختصاص داده است.

captcha