آزمون حفظ قرآن اوقاف ۲ بار در سال برگزار می‌شود
کد خبر: 1423217
تاریخ انتشار : ۰۷ تير ۱۳۹۳ - ۱۳:۰۰
حجت‌الاسلام شرفخانی:

آزمون حفظ قرآن اوقاف ۲ بار در سال برگزار می‌شود

گروه فعالیت‌های قرآنی: معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف با اشاره به افزایش تعداد ثبت نام‌کنندگان در طرح ملی حفظ قرآن سازمان اوقاف گفت: امسال این آزمون در دو مقطع زمانی مهر و اسفندماه برگزار می‌شود.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، حجت‌الاسلام والمسلمین احمد شرفخانی، معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه امروز، هفتم خردادماه، در حاشیه نشست خبری تشریح برنامه‌های نشاط معنوی و ضیافت الهی به برنامه‌های قرآنی این سازمان اشاره و عنوان کرد: امسال 600 هزار نفر برای شرکت در طرح ملی حفظ قرآن کریم  ثبت نام کرده‌اند.

وی با اشاره به مطالبه مقام معظم رهبری مبنی بر تربیت 10 میلیون حافظ قرآن کریم و قبول مسئولیت تربیت یک میلیون نفری حافظان قرآن از سوی سازمان اوقاف و امور خیریه گفت: امسال در مرحله سوم این طرح، تربیت 317 هزار نفر حافظ قرآن را مد نظر قرار داده و سهمیه استان‌ها را نیز مشخص کرده‌ایم.

حجت‌الاسلام شرفخانی با بیان اینکه حفظ ترتیبی قرآن کریم در بخش‌های 3، 5، 10، 15 و 20 جزء و حفظ کل قرآن کریم اجرایی می‌شود، گفت: حفظ موضوعی قرآن را نیز در سه بخش دنبال می‌کنیم و تلاش داریم تمام اقشار جامعه از این آموزش‌ها بهره‌مند شوند، نه صرفاً گروه‌هایی خاص.

شرفخانی با اشاره به افزایش تعداد ثبت نام‌کنندگان در طرح ملی حفظ قرآن کریم گفت: امسال این آزمون در دو مقطع زمانی مهرماه و اسفندماه برگزار می‌شود.

حضور 3000 نفر در طرح تربیت مربی حفظ قرآن

وی به حضور سه هزار نفر در طرح تربیت مربی حفظ قرآن کریم طی سال جاری اشاره و عنوان کرد: هزار و 630 نفر در مرکز تربیت مربی حفظ قرآن کریم قم و الباقی نیز در سایر استان‌ها تحت آموزش قرار می‌گیرند.

راه‌اندازی دو مرکز آموزش مجازی قرآن

معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه تعداد ثبت نام‌کنندگان در طرح آموزش مجازی قرآن را تاکنون 14 هزار نفر برشمرد و گفت: امسال مرکز آموزش مجازی قرآن در دو استان راه‌اندازی می‌شود. در این راستا استان خراسان رضوی قطعی و برای انتخاب استان بعدی در حال بررسی هستیم.

شرفخانی در پایان از مشارکت جدی سازمان اوقاف و امور خیریه طی سال جاری با طرح قرآنی 1448 خبر داد.

captcha