«رایت درایت» در نمایشگاه قرآن عرضه شد
کد خبر: 1427070
تاریخ انتشار : ۱۶ تير ۱۳۹۳ - ۱۹:۰۰

«رایت درایت» در نمایشگاه قرآن عرضه شد

گروه ادب: کتاب «رایت درایت» اثر مصطفی دلشادتهرانی با موضوع عهدنامه مالک اشتر و اخلاق مدیریتی از سوی انتشارات دریا در نمایشگاه قرآن عرضه شد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، کتاب «رایت درایت» اثری درباره اخلاق مدیریتی در عهدنامه مالک اشتر است که مصطفی دلشادتهرانی آن را به رشته تحریر درآورده است.
این کتاب شامل سه بخش است؛ مبانی اخلاق مدیریتی، تمهیدات و مقوّمات اخلاق مدیریتی و اصول اخلاق مدیریتی از جمله این بخش‌هاست. از مباحثی که در این سه بخش ارائه شده است می‌توان به شایسته‌سالاری، تأمین مالی، امنیت شغلی و ارزشیابی، قدردانی و جزادهی اشاره کرد.
نگاه‌شناسی، حقوق‌شناسی، وظیفه‌شناسی از مباحثی است که در بخش اول مطرح شده‌اند. حقوق خود، حقوق مردمان، حقوق کار و مسئولیت، حقوق مسئولان، نگاه به خدا، نگاه به مردمان، نگاه به خود و ... از جمله مباحث دیگری است که در این بخش به آنها پرداخته شده است.
اصول سلبی، اصول سلبی شخصیتی، اصل نفی خودکامگی، اصل نفی خودگزینی و امتیازجویی، اصل نفی خودشیفتگی، اصل نفی بزرگ‌نمایی، اصل نفی عیبجویی جزء مباحث مطرح شده در بخش سوم به شمار می‌آیند. در ادامه این بخش اصول ایجابی رفتاری، اصول ایجابی شخصیتی و ایجابی کارکردی مطرح شده‌اند.
در پیشگفتار این اثر جایگاه و اهمیت عهدنامه مالک اشتر و شرح‌های عهدنامه مورد توجه و کنکاش قرار گرفته است و منبع و سند عهدنامه بررسی شده است. همچنین سند شیخ نجاشی مورد بررسی قرار گرفته است. جغرافیای سخن، سبب صدور، تاریخ، مخاطب و موضوعات از دیگر مباحثی است که در پیشگفتار به آنها پرداخته شده است.
از جمله منابعی که نویسنده در نگارش این کتاب از آنها بهره گرفته است می‌توان به اخلاق ناصری، اخلاق النبی و آدابه، اختیار معرفة الرجال، الاختصاص، جامع الرواة، الجرح و التعدیل، صبح الأعشی، صحیح ان حبّان و ... اشاره کرد.
«رایت درایت» در 384 صفحه، به بهای 20 هزار تومان و در دو هزار نسخه توسط انتشارات دریا منتشر شده است.

captcha