سست شدن بنیان خانواده از پیامدهای افزایش سن ازدواج است
کد خبر: 1442357
تاریخ انتشار : ۰۲ شهريور ۱۳۹۳ - ۰۹:۳۹

سست شدن بنیان خانواده از پیامدهای افزایش سن ازدواج است

گروه اجتماعی: عضو هیئت علمی دانشگاه پیام‌ نور ارومیه گفت: سست شدن بنیان خانواده از پیامدهای افزایش سن ازدواج است که در نهایت منجر به گسترش فساد اخلاقی و اجتماعی می‌شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین میر‌احمد ثروتمند‌هاشمی، عضو هیئت علمی دانشگاه پیام نور ارومیه در گفت‌وگو با خبر‌گزاری بین‌المللی قرآن (ایکنا) از آذربایجان‌ غربی، در رابطه با افزایش سن ازدواج و تأثیر آن در انحرافات اخلاقی، اظهار کرد: امروزه وجود برخی فضاهای آلوده باعث شده است که جوانان بیشتر نیازهای خود را از طریق غیر‌مشروع و در مکان‌های آلوده بر‌طرف کنند که در این صورت نیاز کمتری به ازدواج و تشکیل خانواده در آن‌ها دیده می‌شود که سلامت جامعه را در ابعاد مختلف به خطر می‌اندازد.

وی ادامه داد: آشنایی بیشتر جوانان با آموزه‌های دینی و درک تفاوت‌های بین دو جنس مخالف، باعث کاهش علاقه جوانان به این گونه فضاهای نامطلوب می‌شود زیرا اگر از فلسفه‌ای که خداوند برای ازدواج در نظر گرفته است مطلع شوند هیچ‌گاه از قبول این مسئولیت‌ها شانه خالی نمی‌کنند.

عضو هیئت علمی دانشگاه پیام نور ارومیه با اشاره به آیات و روایات، گفت: یکی از آثاری که افزایش سن ازدواج دربردارد به‌وجود آمدن افراد بی‌مسئولیت است که چنین افرادی در زندگی فردی و اجتماعی خویش همواره با  مشکلات فراوانی نظیر بی‌تفاوتی اجتماعی و بی‌ثباتی اخلاقی روبه‌رو می‌شوند.

حجت‌الاسلام ثروتمند عنوان کرد: بالا رفتن کارهای مجرمانه، برهم خوردن رشد صحیح جمعیت، تعادل روحی و روانی خانواده‌ها و سست شدن بنیان‌های خانوادگی خانواده‌های تشکیل شده و زوج‌های جوان از دیگر مضرات ازدواج‌های دیرهنگام است که ارتباط مستقیم با انجام گناه در بین جوانان دارد.

عضو هیئت علمی دانشگاه پیام نور ارومیه با بیان روایاتی از ائمه اطهار(ع)، اضافه کرد: زمانی که بنیان خانواده‌ها سست شود تمام مسائل یک جامعه مانند مسائل آموزشی، مسائل سیاسی و حتی مسائل دفاعی یک جامعه زیر سؤال می‌رود.

captcha