همایش توجیهی مدیران مؤسسات و خانه‌های قرآن برپا شد
کد خبر: 1449599
تاریخ انتشار : ۲۲ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۸:۳۹
در استان قم؛

همایش توجیهی مدیران مؤسسات و خانه‌های قرآن برپا شد

گروه مؤسسات قرآنی مردم‌نهاد: همایش توجیهی مدیران و مؤسسات و خانه‌های قرآن شهری و روستایی استان قم در اداره تبلیغات اسلامی قم برگزار ‌شد.

حجت‌الاسلام والمسلمین احسان‌الله برزگرپیشه، مدیرعامل اتحادیه مؤسسات قرآنی ـ مردمی استان قم در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، با اعلام این مطلب گفت: همایش مدیران مؤسسات و خانه‌های قرآنی شهری و روستایی استان قم، به همت دارالقرآن اداره تبلیغات اسلامی استان قم و اتحادیه مؤسسات قرآنی این استان، 20 شهریور در سالن کوثر اداره تبلیغات اسلامی قم برگزار ‌شد.

وی ادامه داد: این مراسم که با حضور بیش از 100 نفر از مدیران مؤسسات و خانه‌های قرآن شهری و روستایی برپا می‌شود،  با سخنرانی ابوالفضل بهرام‌پور، مفسر قرآن کریم و حجت‌الاسلام سیدجواد عظیمی، مسئول دارالقرآن اداره‌کل تبلیغات اسلامی استان قم همراه بود.

حجت‌الاسلام برزگرپیشه طی سخنانی به موضوع ساماندهی خانه‌های قرآن شهری و روستایی و توجیه فعالیت‌های قرآنی این اتحادیه در نیمه دوم سال 93 پرداخت.

گزارشی از بیمه قرآن‌آموزان، مسابقه نورالهدی و نحوه ثبت نام در این مسابقه، توجیه مدیران و نحوه استفاده از پایگاه اینترنتی اتحادیه مؤسسات و مراکز قرآنی ـ مردمی کشور به نشانی www.quranyan.ir، تهیه لباس فرم برای قرآن‌آموزان، توزیع سی‌دی مصور قرآن کریم درباره سوره یاسین از دیگر مواردی بود که از سوی مدیرعامل اتحادیه مؤسسات قرآنی ـ مردمی استان قم در این جلسه بیان شد.

ابوالفضل بهرام‌پور، مفسر قرآن از دیگر سخنرانان این جلسه به بیان مطالب اخلاقی و نکات کاربردی قرآن کریم پرداخت.

بهرام‌پور بیان کرد: آیات قرآن کریم در بردارنده نکات کلیدی درباره اخلاق و رفتار است که پیروی کردن از آموزه‌های دینی و قرآنی، رشد و تکامل انسان را در پی خواهد داشت.

این مفسر قرآن اظهار کرد: تکامل بسته به خواسته خود انسان است و پاکی و پاکیزه شدن منوط به خود انسان است، همانطور که در آیه 18 سوره نازعات، حضرت موسی(ع) به فرعون فرمودند: «فَقُلْ هَلْ لَکَ إِلى‏ أَنْ تَزَکَّى؛ و بگو: آیا می خواهی که پاک شوی؟»

وی تصریح کرد: پاکیزه و پاکیزه شدن نیازمند اراده و قدم گذاشتن خود فرد در راه حق است و اراده هر کسی عامل رشد و تزکیه آن شخص است.

حجت‌الاسلام عظیمی، مسئول دارالقرآن اداره‌کل تبلیغات اسلامی استان قم به بیان نکات اجرایی و آیین‌نامه‌های مؤسسات و مراکز قرآنی و خانه قرآن شهری و روستایی پرداخت و سپس جلسه پرسش‌ و پاسخ برگزار شد.

captcha