نماز ظهر عاشورا در سه مسیر در سومین حرم اهل بیت(ع) اقامه می‌شود
کد خبر: 1463688
تاریخ انتشار : ۰۳ آبان ۱۳۹۳ - ۱۵:۵۰

نماز ظهر عاشورا در سه مسیر در سومین حرم اهل بیت(ع) اقامه می‌شود

گروه اجتماعی: مسئول امور مساجد سازمان تبلیغات اسلامی فارس از اقامه نماز ظهر عاشورا در سه مسیر هیئت‌های عزاداری حسینی در سومین حرم اهل بیت(ع) خبر داد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از فارس، حسین کریمی، مسئول امور مساجد سازمان تبلیغات اسلامی فارس امروز، سوم آبان در نشست هماهنگی برپایی نماز ظهر عاشورا در شیراز با یادآوری اینکه این فریضه الهی همه ساله توسط مجموعه‌های مردمی و هیئات مذهبی در انظار عمومی برگزار می‌شود، گفت: عاشورای امسال مصادف با 13 آبان شده است؛ لذا در مدارس نیز سوگواری حسینی و نماز ظهر عاشورا برپا می‌شود.
وی با بیان اینکه جهت برپایی نماز ظهر عاشورا در سومین حرم اهل بیت(ع) سه مسیر هیئت‌های مذهبی در نظر گرفته شده است، افزود: در این مسیرها بنرهایی نصب می‌شود که مشخص شود که در این ساعت نماز ظهر عاشورا اقامه خواهد شد تا هیئات مذهبی نیز آمادگی این مسئله را داشته باشند.
کریمی با تأکید بر اینکه مسئله تهیه تانکرهای آب جهت وضو، مطلب با اهمیتی است و باید بدان توجه شود، گفت: باید جهت برپایی نماز ظهر عاشورا اطلاع‌رسانی کافی از طریق رسانه‌های محلی صورت گیرد تا اقشار مختلف مردم مطلع شوند که چنین برنامه باشکوهی در ظهر عاشورا برگزار خواهد شد.
مسئول امور مساجد تبلیغات اسلامی فارس عنوان کرد: در روز عاشورا باید نسبت به باز بودن مساجد مسیر برپایی نماز ظهر مطمئن شویم ضمن اینکه در مسجد ایلخانی از دو ساعت قبل از اذان فضا را مهیا خواهیم کرد.
وی همچنین بر لزوم تنظیف و رسیدگی به مسائل بهداشتی مسیرهای برپایی نماز ظهر عاشورا تأکید کرد و گفت: سال گذشته از سه‌راه احمدی به سمت درب شیخ، هیچ روحانی برای اقامه نماز ظهر عاشورا وجود نداشت؛ لذا از نیروهای مردمی کمک گرفتیم؛ بنابراین باید امسال تعدادی روحانی برای این مسئله درنظر گرفته شود.

captcha