ورود جلسات گفت‌و‌گوی دینی به مدارس اسلامی/ دانش‌آموزان تشنه عبرت‌های عاشورا
کد خبر: 1470341
تاریخ انتشار : ۱۴ آبان ۱۳۹۳ - ۱۲:۵۶

ورود جلسات گفت‌و‌گوی دینی به مدارس اسلامی/ دانش‌آموزان تشنه عبرت‌های عاشورا

گروه جامعه: قائم‌مقام کانون مدارس اسلامی کشور با بیان اینکه جلسات مباحثه دینی کمتر توانسته است به محیط مدارس ورود پیدا کند، گفت: این جلسات در مدارس اسلامی جای خود را پیدا کرده است و عبرت‌های عاشورا را مورد توجه قرار داده است.

حسین بنی‌اسدی، قائم‌ مقام کانون مدارس اسلامی کشور در گفت‌و‌گو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، با اشاره به فعالیت 400 مدرسه زیر مجموعه کانون مدارس اسلامی به تبیین نحوه عملکرد این مدارس در تفهیم فرهنگ عاشورا برای دانش‌آموزان پرداخت و گفت: در تلاش هستیم برنامه‌ها با رویکرد راهبردی در میان دانش‌آموزان اجرایی شود.

وی ارتقای معرفت دانش‌آموزان نسبت به ابعاد قیام عاشورا را اصل اساسی برنامه‌های مدارس اسلامی برشمرد و گفت: در مراسم عزاداری مباحثی برای عموم مردم از عاشورا بیان می‌شود اما مباحثی که در این زمینه در مدارس مطرح می‌شود رویکردی کاربردی و به عبرت‌های عاشورا برای دانش‌آموزان توجه دارد.

وی از جمله برنامه‌هایی که با در نظر گرفتن این محور اجرایی می‌شود را اجرای برنامه‌های پژوهشی و مطالعاتی دانش‌آموزی دانست و گفت: عمق فلسفه قیام عاشورا باید از منظر پژوهشی و مستند و به صورت مطالعاتی برای دانش‌آموزان تبیین شود.

بنی‌اسدی برپایی جلسات پرسش و پاسخ و میزگردهای بحث و گفت‌وگو با حضور کارشناسان خبره را از دیگر راهکارهای تبیین فرهنگ عاشورا برای دانش‌آموزان و ارتقای معرفت آنان معرفی کرد و گفت: در این جلسات با گروه بندی دانش‌آموزان و شرایط سنی آنان مباحث مرتبط مطرح و مورد بحث و بررسی قرار می‌گیرد.

قائم‌مقام کانون مدارس اسلامی کشور به برپایی جشنواره‌های هنری پیرامون قیام عاشورا اشاره و عنوان کرد: مدارس اسلامی درصدد هستند از ظرفیت‌های هنری نیز برای به نمایش کشیدن ابعاد واقعه عاشورا استفاده کنند.

وی از دیگر برنامه‌های در نظر گرفته شده برای ارتقای بصیرت و آگاهی دانش‌آموزان نسبت به ابعاد و فلسفه قیام عاشورا را برپایی اردوهای زیارتی و سیاحتی برای ایجاد فضایی صمیمی به منظور انتقال معنا دانست.

بنی‌اسدی با اشاره به اینکه برنامه‌های بیان شده کمتر از سوی غالب مدارس اجرایی می‌شود و محل اجرای آن بیشتر در مدارس اسلامی است تصریح کرد: بحث و گفت‌وگو و جلسات مباحثه دینی کمتر توانسته است به محیط مدارس ورود پیدا کند.

captcha