نحوه برگزاری مسابقات قرآنی در آفريقای جنوبی بررسی شد
کد خبر: 1478850
تاریخ انتشار : ۰۱ خرداد ۱۳۸۵ - ۱۲:۲۳

نحوه برگزاری مسابقات قرآنی در آفريقای جنوبی بررسی شد

گروه بين‌الملل: جلسه مشترك نمايندگان سياسی و فرهنگی خارجی مستقر در پرتوريا با هدف هماهنگی و انجام بحث و گفت‌وگو پيرامون فعاليت‌های قرآنی در آفريقای جنوبی از سوی رايزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ايران در اين كشور در پرتوريا برگزار شد .

به گزارش خبرگزاری قرآنی ايران(ايكنا)به نقل از خانه فرهنگ جمهوری اسلامی ايران در آفريقای جنوبی، «قربانعلی پور مرجان» نماينده رايزن فرهنگی جمهوری اسلامی در اين جلسه با اشاره به اقليت مسلمانان آفريقای جنوبی بر اجرای برنامه‌های قرآنی و دينی در اين كشور تأكيد كرد.
«صفوت»، دبير اول سفارت مصر با اشاره به برگزاری هرساله مسابقات بين المللی قرآن در اين كشور تصريح كرد: دولت مصر نفر اول مسابقات قرآن آفريقای جنوبی را به مسابقات بين‌المللی در اين كشور و با صرف تمام هزينه‌ها دعوت مي‌كند .
«نظيرالدين صالح»،معاون سفير مالزی هم گفت : اين اقدام بسيار ارزشمند است كه ما در مقدس‌ترين و زيباترين كار اسلامی كه همان قرآن است با يكديگر مشاركت و همكاری كنيم، لذا سفارت ما نيز اعلام مي‌كند كه فرد معرفی شده در مسابقات قرآن آفريقای جنوبی را به مسابقات مالزی دعوت كند و يا در برگزاری اين مسابقات شما را همراهی نمايد.
«صالح الهجرت»، دبير دوم سفارت كويت نيز گفت :به طور يقين دولت كويت نيز از اين اقدام حمايت می كند مخصوصاً اگر اين مسابقات توسط سازمان‌های معتبر از جمله شورای عالی قضائی مسلمانان مورد حمايت قرار گيرد .
در پايان «شيخ منتهی»، رئيس مؤسسه نورالشباب كيپ‌تاون در‌باره اين مؤسسه گفت: مؤسسه مذكور از سال 1996 كار خود را با هدف ترويج فعاليتهای قرآنی و ترغيب نسل جوان به آموزش قرآن شروع كرد.اين مؤسسه هر سال در ماه ژوئن مسابقات قرآنی در رشته تلاوت و ترتيل را در منطقه كيپ تاون برگزار مي‌كند .
گفتنی است مسلمانان 1.5 درصد از كل جمعيت بيش از 44 ميليونی آفريقای جنوبی را تشكيل مي‌دهند.
captcha