پايان جنجال حجاب در مصر، با ادای احترام فاروق حسنی به زنان محجبه
کد خبر: 1511092
تاریخ انتشار : ۰۷ آذر ۱۳۸۵ - ۱۳:۴۸

پايان جنجال حجاب در مصر، با ادای احترام فاروق حسنی به زنان محجبه

گروه بين‌الملل: به دنبال جنجال ناشی از توهين«فاروق حسنی» وزير فرهنگ مصر به زنان محجبه اين كشور، در نهايت وی پوزش طلبيده و عقد پيمان مصالحه بين فاروق حسنی و پارلمان ملی مراحل اجرايی خود را پشت سر می‌گذارد.

به گزارش خبرگزاری قرآنی ايران(ايكنا) و به نقل از روزنامه «الوطن» چاپ عربستان، روز گذشته وزير فرهنگ مصر در حضور اعضای هيئت پارلمان حزب حاكم ملی مصر، نسبت به اظهارات خود درباره حجاب عذرخواهی‌كرد.
وی در ديدار خود با اعضای پارلمان حزب حاكم ملی مصر ابراز اميدواری كرد، در آينده‌ای نزديك با اعضای كميته فرهنگ و امور دينی مجلس ملی نيز ديدار كند تا برای شفاف‌سازی اظهارات خود درباره حجاب به بحث و تبادل نظر بپردازند.
گفته‌می‌شود، وی در جلسه مذكور با ادای احترام نسبت به تمامی بانوان محجبه مصر، درباره آزادی اختيار در نوع پوشش سخن گفت.
وی در اين جلسه يادآورشد: اساس دين، ايمان و عقيده قوی است و فرهنگ اسلامی مصر غنی‌تر از آن است كه بخواهد در زيبايی و نوع پوشش، از غرب الگوبرداری كند و يا فرهنگ و مذهب خود را ناديده بگيرد.
فاروق همچنين در ديدار خود با «احمد فتحی سرور» رئيس شورای ملی مصر تصريح كرد: من قصد اهانت به اصل دين و واجبات آن را ندارم؛ اما جنجال به‌پا شده در مصر درباره حجاب، فراتر از اظهارات من بوده و ايجاد فضايی مملو از سوء تفاهم كرده‌است.
وزير فرهنگ مصر ضمن ادای احترام به پارلمان حزب ملی حاكم در اين كشور افزود: من به عملكرد صحيح پارلمان اعتماد دارم و مطمئنم كه اعضای آن در راستای غنی سازی فرهنگ كهن مصر به ويژه فرهنگ اسلامی آن از هيچ كوششی دريغ نخواهدكرد.
وی اظهاركرد: من به عنوان وزير فرهنگ مصر، خواهان ارزش والای فرهنگ متمدن مصر در زمينه اسلامی، هنری، ادبی و دينی هستم چراكه؛ مساجد و دانشگاه‌های مصر خود نشانه‌ای از پيشرفت و تمدن عميق اسلامی اين كشور هستند.
حسنی با اشاره به اينكه وی سرپرست فرهنگ مصر است، افزود: تأسف‌بار است كه جمعی از زنان محجبه مصر اظهارات مرا به اشتباه تعبير كرده‌اند به همين دليل من به همه آن‌ها احترام می‌گذارم.
وی در پايان سخنان خود ضمن انتقاد از برخی احزاب و گروه‌‌های سوء استفاده‌گر يادآورشد: افرادی هستند كه اظهارات مرا به نفع مصالح خود، جهتی غير اسلامی داده‌اند اما؛ من اطمينان دارم كه اعضای پارلمان مقصود مرا درك كرده‌‍‌‌اند و درحال حاضر قضاوت را به رجال دين و علما واگذار می‌كنم.
captcha