نهضت جهانی حمايت از حجاب در مصر
کد خبر: 1529449
تاریخ انتشار : ۰۹ اسفند ۱۳۸۵ - ۲۲:۰۵

نهضت جهانی حمايت از حجاب در مصر

سازمان‌دهندگان نهضت جهانی «حمايت از حجاب» از اتحاديه جهانی علمای مسلمان خواستند تا يك‌ميليون قطعه روسری به تونس و فرانسه برای حمايت از زنان با حجاب ارسال كنند.

به گزارش خبرنگار افتخاری خبرگزاری قرآنی ايران (ايكنا) به نقل از پايگاه اطلاع‌رسانی «المجتمع»، اين نهضت كه در تاريخ 25 ژانويه 2007 در مصر آغاز به كار كرد، نهضتی با نام «روز جهانی حجاب» است كه با مشاركت گسترده بين‌المللی از كميته «ياوران حجاب» در آلمان و كميته جهانی «دفاع از حجاب» در تونس و تعدادی از شخصيت‌ها و الگوهای اسلامی در جهان آغاز به فعاليت كرد.
اين نهضت فعاليت‌های خود را با حذف نام «فاروق حسنی» وزير فرهنگ مصر از فهرست دشمنان حجاب به دليل تصريحاتی كه گفته بود «روح خود را فدای اسلام می كنم» آغاز كرد.
«محمد سعيد المشرف» در اين‌باره در پايگاه الكترونيكی اين نهضت از اعلام بيانيه‌ای به زبان‌های مختلف درباره يكپارچه‌سازی مواضع مسلمانان در مقابل غرب و جهان و ابراز سخن گفت‌وگو كرده و از تفاهم با يكديگر خبر داد.
وی همچنين ابراز اميدواری كرد كه اين نهضت الكترونيكی قابل پيشرفت خواهد بود تا جايی كه به ميدانی صلح‌خواه تبديل خواهد شد كه زنان محجبه جهان در آن دشمنی با حجاب و زنان با حجاب را محكوم كنند.
همچنين اين پايگاه اينترنتی مطالبی را به زبان عربی درباره مسأله حجاب منتشر كرده و صفحه‌ای را برای آخرين اخبار زنان محجبه در جهان اختصاص داده است.
captcha