برگزاری آيين عزای اربعين حسينی در «اسن» آلمان
کد خبر: 1631575
تاریخ انتشار : ۰۴ اسفند ۱۳۸۶ - ۱۳:۵۲

برگزاری آيين عزای اربعين حسينی در «اسن» آلمان

گروه بين‌الملل: آيين عزای اربعين حسينی به همت هيئت عزاداران شيعه علی(ع) در سالن «كرال» شهر اسن آلمان برگزار‌‌می‌شود.

به گزارش خبرگزاری قرآنی ايران(ايكنا) به نقل از پايگاه اطلاع‌رسانی براثا، اين مراسم با حضور شيعيان و شيفتگان اهل بيت(عليهم السلام) از روز دوشنبه، ششم اسفندماه جاری آغاز‌می‌شود و تا پنج‌شنبه نهم اسفند ادامه‌دارد.
اين مراسم هرشب پس از اقامه نماز مغرب و عشاء و تلاوت آياتی از قرآن كريم آغاز‌می‌شود و با برنامه‌هايی همچون زيارت عاشورا، سخنرانی و مداحی همراه خواهد‌بود.
همچنين برپايی آيين عزاداری به زبان فارسی با حضور «خليل موسوی»، از انديشمندان مسلمان مقيم هلند، عزاداری مسلمانان ترك‌زبان، قصايد حسينی، زنجيرزنی و اجرای نمايشنامه ويژه شهادت حضرت رقيه(س) نيز از ديگر برنامه‌های مراسم مذكور است.
در همين راستا ويژه‌برنامه‌های روز اربعين سرور و سالار شهيدان كربلا حضرت امام حسين(ع) نيز از ساعت 10 صبح روز پنج‌شنبه نهم اسفندماه آغاز‌می‌شود و با برنامه‌هايی همچون قصيده‌سرايی، اقامه نماز ظهر و عصر و برپايی دسته‌های عزاداری از «آلتن إسن مته» آلمان تا محل اقامه عزاداری به كار خود پايان خواهد‌داد.
از سوی ديگر، مسئولان هيئت عزاداران شيعه علی(ع) مكان‌های ويژه‌ای برای اقامت 400 تن از علاقمندان و شيعيان ديگر شهرهای آلمان در شهر اسن اين كشور در نظر‌گرفته‌اند.
captcha