گروه «D8» در پی گسترش بيمه اسلامی در ميان كشورهای عضو است
کد خبر: 1816212
تاریخ انتشار : ۳۱ مرداد ۱۳۸۸ - ۱۳:۲۹

گروه «D8» در پی گسترش بيمه اسلامی در ميان كشورهای عضو است

گروه بين‌الملل: اعضای گروه اقتصادی و تجاری كشورهای اسلامی(D8) به منظور بررسی راه‌های گسترش بيمه اسلامی در ميان شهروندان مسلمان، روزهای 12 و 13 مهر ماه سال جاری در قاهره گردهم می‌آيند.

به گزارش خبرگزاری قرآنی ايران(ايكنا) به نقل از timetukr ، بيمه اسلامی كه از آن با عنوان بيمه «تكافل» ياد می‌شود در حال حاضر در بسياری از نقاط جهان توسط صد و پنجاه شركت بيمه به مشتريان ارائه شده است.
اغلب اين شركت‌ها البته در حوزه خليج‌فارس مستقر هستند و از اين تعداد تنها بخش اندكی عضو گروه اقتصادی و تجاری كشورهای اسلامی محسوب می‌شوند، به همين دليل اين گروه قصد دارد فعاليت‌های خود را در زمينه بيمه اسلامی افزايش دهد و مشتريان بيشتری را در كشورهای عضو كسب كند.
گروه d-8 يا گروه هشت كشورهای مسلمان در حال توسعه كه اندونزی، ايران، بنگلادش، پاكستان، تركيه، مالزی، مصر و نيجريه در آن عضويت دارند، از جمله پيمان‌های منطقه‌ای است كه به منظور ايجاد روابط مستحكم اقتصادی بين كشورهای در حال توسعه اسلامی و تقويت نفوذ اين كشورها در بازارهای جهانی و برقراری گفت‌وگو با هفت كشور صنعتی تشكيل گرديده است و پايه‌گذار آن «نجم الدين اربكان» نخست وزير اسبق تركيه است كه با سفر به 8 كشور عضو در تيرماه سال 1375 زمينه تأسيس اين گروه را فراهم كرد.
captcha