تجليل از شرق‌شناس ايرانی در آلمان
کد خبر: 2159538
تاریخ انتشار : ۰۳ مرداد ۱۳۹۰ - ۱۲:۴۳

تجليل از شرق‌شناس ايرانی در آلمان

گروه فرهنگ و هنر: به گزارش صدمين شماره از هفته‌نامه خبری رايزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ايران در آلمان، مجلس سنای شهرِ برمن اعلام كرد، جايزه «هانا آرندت» در زمينه تفكر سياسی امسال به «نويد كرمانی»، شرق‌شناس و نويسنده ايرانی، تعلق می‌گيرد.

به گزارش خبرگزاری قرآنی ايران(ايكنا) شعبه سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، در گزارش صدمين شماره از هفته‌نامه خبری رايزنی فرهنگی ايران در آلمان آمده است: مجلس سنای شهر برمن به‌همراه بنياد «هَينريش بُل» اين جايزه را از سال 1995 اعطا می‌كند؛ تقدير از نويد كرمانی به‌لحاظ تجزيه و تحليل‌های فوق‌العاده‌اش از مسائل سياسی در عرصه دين‌شناسی است.
نويد كرمانی در سال 1967 در شهر «زيگن» (Siegen) به دنيا آمده و در دانشگاه‌های آلمان و مصر شرق‌شناسی و فلسفه خوانده است؛ وی در سازمان «كنفرانس آلمانی اسلام» و همچنين در «فرهنگستان زبان و شعر» آلمان عضويت دارد.
در گزارش مربوط به اعطای جايزه به نويد كرمانی آمده است: كرمانی برای دريافت جايزه هانا آرندت ويژگی‌های ديگری نيز دارد، از جمله در آثار وی مهاجران مسلمان به‌عنوان پل‌های ارتباطی ميان اروپا و ديگر كشورها مطرح می‌شوند؛ كرمانی همواره آماده گفتمان بين‌الاديان است و متون شعری و ژورناليستی وی سهم عمده‌ای را در فهم و درك اسلام و مسيحيت به عهده می‌گيرد.
captcha