آئین‌های معنوی خودجوش مردمی موجب افزایش همبستگی ملی می‌شود
کد خبر: 2623575
تاریخ انتشار : ۳۰ آذر ۱۳۹۳ - ۰۸:۵۸
آیت‌الله ایمانی:

آئین‌های معنوی خودجوش مردمی موجب افزایش همبستگی ملی می‌شود

گروه اجتماعی: نماینده ولی فقیه در استان فارس با اشاره به طبخ آش نذری ۸۰ تنی و همچنین کاروان‌های پیاده اربعین گفت: این حرکت‌های خودجوش مردمی که نسبت به اهل بیت(ع) انجام می‌شود، همبستگی ملی را بالا می‌برد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از فارس، آیت‌الله اسدالله ایمانی، نماینده ولی فقیه در استان فارس شب گذشته، 29 آذر در حاشیه بازدید از طبخ بزرگترین آش نذری دنیا که در بوستان خلدبرین شیراز انجام شد، گفت: دعوت قرآن مجید مسارعت در کار خیر و سبقت گرفتن از دیگران است بنابراین در تمام کارهای خیر سبقت گرفتن از دیگران ارزشمند است.
وی عنوان کرد: این حرکت‌های خودجوش مردمی که نسبت به اهل بیت(ع) انجام می‌شود، مانند کاروان‌های پیاده‌ای که در اربعین امام حسین(ع) برای زیارت مرقد حضرت حرکت می‌کنند و یا کاروان‌های پیاده‌ای که برای زیارت امام هشتم حرکت می‌کنند اینها همبستگی ملی را بالا می‌برد.
آیت‌الله ایمانی به فرازی از خطبه‌های حضرت فاطمه(س) اشاره کرد و گفت: آن حضرت در خطبه معروفی که در مسجد جامع مدینه اعلام فرمودند و عنوان کردند اطاعت از ما و قبول ولایت ما مانند نخ تسبیح است که مردم را دور هم جمع می‌کند و هر کس را در جای خود قرار می‌دهد.
وی با بیان اینکه انجام چنین آیین‌های معنوی خودجوش مردمی، انسجام درونی جامعه را بالا می‌برد، افزود: این مسئله وحدت امت ما را در مقابل تمام تهدیدها افزون می‌کند و برکات و عنایات گسترده‌ای که در عرصه‌های مختلف برای این کار خیر و کارهای مشابه دیده شده و می‌شود.
منتخب مردم فارس در مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه مردم شهر شیراز تا امروز که من خبر دارم در کارهای خیر و عام المنفعه پیشقدم بوده‌اند، افزود: در بخش خیرین تأمین سلامت، خیرین مسکن‌ساز، خیرین مدرسه‌ساز و غیره این استان سرآمد است.
آیت‌الله ایمانی با اشاره به طبخ آش نذری 80 تنی در شیراز اظهار کرد: این کاری که اکنون انجام می‌شود سبقت به یک کار خیر است یعنی یک انفاق، اطعام و حرکت خودجوش مردمی آن هم در راه اهل بیت پیامبر و رضای حضرت حق است که جهات مختلفی در آن جمع است و کار بسیار ارزشمند و خوبی است و به یاری خدا که در تمام کارهای خیر مانند این کار مردم شیراز و تمام مردم کشور پیشگام باشند.
امام جمعه شیراز ابراز امیدواری کرد: این افتخار برای استان فارس و شیراز پایدار بماند که در تمام کارهای خیر پیشقدم و پیشگام نسبت به دیگران است.

captcha