حُسن اصلی کار خیر، حضور مردم است/ ارزش‌های اسلامی؛ عامل پویایی و نشاط جامعه
کد خبر: 2623601
تاریخ انتشار : ۳۰ آذر ۱۳۹۳ - ۱۱:۵۹
رئیس شورای شهر شیراز:

حُسن اصلی کار خیر، حضور مردم است/ ارزش‌های اسلامی؛ عامل پویایی و نشاط جامعه

گروه اجتماعی: حقدل با اشاره به حضور مردم در طبخ آش ۸۰ تنی در شیراز گفت: حسن کار خیر، حضور مردم است و برکت آن نیز به این مسئله وابسته است زیرا اگر کار خیر دولتی شد، دیگر استمرار نمی‌یابد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از فارس، غلام‌مهدی حقدل، رئیس شورای اسلامی شهر شیراز شامگاه شنبه، 29 آذر در حاشیه بازدید از طبخ بزرگترین آش نذری دنیا که در بوستان خلدبرین شیراز انجام شد، گفت: شورای شهر شیراز در هر کار خیر فرهنگی که در این شهر انجام می‌شود، کمک می‌کند.
وی افزود: اما با این حال حسن کار خیر، حضور مردم است و برکت آن نیز به این مسئله وابسته است زیرا اگر کار خیر دولتی شد، دیگر استمرار نمی‌یابد لذا اینکه می‌بینیم هر ساله میزان طبخ این آش نذری بیشتر از سال قبل می‌شود، به دلیل حضور مردم و توکل آنان به خداست و خدا نیز برکت خود را شامل حال آنان می‌کند.
حقدل تأکید کرد: یقین بدانیم با این روندی که این مراسم معنوی پیش می‌رود، میزان طبخ آن در آینده بیشتر شده و حتی در کشور تبدیل به الگو می‌شود و در روزهای دیگر نیز برگزار خواهد شد.
رئیس شورای شهر شیراز با بیان اینکه این شورا می‌تواند تمام هزینه‌های آن را تصویب کرده که شهرداری پرداخت کند، گفت: اما خاصیت اصلی این مراسم معنوی، دینمداری و توکل مردم است که در برپایی آن کمک می‌کنند.
وی با بیان اینکه طبق آمار رسمی، شیراز و استان فارس در امور خیر در کشور اول است، گفت: این مسئله در دو بعد نرم‌افزاری و سخت‌افزاری وجود دارد به عنوان مثال ما بیشترین املاک وقفی را در کشور در اختیار داریم و بیشترین عزاداری‌ها از منابع اوقاف تأمین می‌شود.
حقدل ابراز کرد: لذا به نظر می‌رسد نیازی به کمک‌های مالی ما نباشد زیرا افراد متعدد خیر زیادی هستند که در این قضایا کمک می‌کنند و وقتی که مردم در برپایی چنین مراسمی، با کرامت هزینه می‌کنند، موجب مانایی این مراسم می‌شوند.
رئیس شورای شهر شیراز با تأکید بر اینکه ارزش‌های شیعی جهان را نجات می‌دهد، گفت: افتخار شیعه این است که برای باورهای خود، سختی می‌کشد و برای حفظ اعتقادات و ایمان خود از هیچ کوششی دریغ نمی‌کند.
وی تأکید کرد: ما حتماً می‌توانیم از این مراسم معنوی به عنوان ظرفیت گردشگری مذهبی شیراز استفاده کنیم اما ما برای این قضیه این کارها را انجام نمی‌دهیم همانطور که کربلا را راه نمی‌اندازند که ظرفیت گردشگری تقویت شود بلکه یک کار اعتقادی است.
حقدل عنوان کرد: خیران به برکت اعتقاداتشان در طول سال در هر جا نیاز است، ورود پیدا می‌کنند و ما نیز در مکان‌هایی که امکان تأمین آن‌ها نیست مثلاً برای احداث حسینیه، مسجد، تخصیص مکان و غیره می‌توانیم ورود پیدا کنیم.
رئیس شورای شهر شیراز تأکید کرد: جامعه ما به یمن اعتقادات مردم اداره می‌شود و این اعتقادات جامعه را حفظ کرده و شور و نشاط و شادابی می‌بخشد لذا به برکت ایمان مردم ما هیچ مشکلی در انجام امور خیر نداریم.

captcha