حمایت کامل از طبخ بزرگترین آش نذری دنیا در شیراز صورت گیرد
کد خبر: 2623602
تاریخ انتشار : ۳۰ آذر ۱۳۹۳ - ۱۲:۱۰
نقیب‌زاده:

حمایت کامل از طبخ بزرگترین آش نذری دنیا در شیراز صورت گیرد

گروه اجتماعی: عضو شورای شهر شیراز طبخ بزرگترین آش نذری دنیا به عنوان یک حرکت فرهنگی مردمی یاد کرد و افزود: نیاز است از این برنامه حمایت کامل صورت گیرد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از فارس، احمدرضا نقیب‌زاده، عضو شورای شهر شیراز شامگاه شنبه، 29 آذر در حاشیه بازدید از طبخ بزرگترین آش نذری دنیا که در بوستان خلدبرین شیراز انجام شد، گفت: آنچه ما در شیراز در شب‌های 28 صفر شاهد آن هستیم حادث شدن یک رویداد بزرگ معنوی است که ناشی از عشق مردم به اهل بیت(ع) است.
وی افزود: آنچه که در این رویداد و مراسم مشاهده می‌شود از شروع تا پایان آن یک عشق معنوی به این خاندان است که ارزش آن به مردمی بودنش است و بعد از گذشت 13 سال از شروع این اقدام ارزشمند و حرکت مردمی در شرایطی هستیم که این مراسم و این رویداد تبدیل به یک آیین ماندگار در فرهنگ شیرازی‌ها می‌شود.
نقیب‌زاده عنوان کرد: تمام کسانی که با عشق جهت کمک به طبخ این آش حضور پیدا می‌کنند و کسانی که برای استفاده از حاصل این زحمات به عنوان آش نذری می‌آیند و در صف‌های طولانی می‌ایستند، به دنبال این هستند که بتوانند سهمی از برکت معنوی این زحمات ببرند.
عضو شورای شهر شیراز ادامه داد: همه با نیت خالصانه و با شناخت و علاقه است که می‌آیند و این موضوع را دنبال می‌کنند، از این رو نیاز است که از این برنامه به عنوان یک برنامه فرهنگی مردمی در شیراز حمایت کامل صورت گیرد.
وی خاطرنشان کرد: انتظاری که زحمت‌کشان این برنامه از مسئولان دارند این است که در بحث امکانات شهری که مورد نیازشان است همکاری داشته باشند وگرنه این برنامه نه نیازمند پول دولتی است و نه نیازمند این است که تأمین اعتبار از جایی صورت گیرد و صاحب این برنامه و مجلس خود تمام شرایط مالی و اقتصادی را فراهم می‌کند.

captcha