طبخ آش نذری 80 تنی، از بزرگترین رویدادهای مذهبی و اجتماعی شیراز است
کد خبر: 2623607
تاریخ انتشار : ۳۰ آذر ۱۳۹۳ - ۱۲:۴۰
شهردار شیراز:

طبخ آش نذری 80 تنی، از بزرگترین رویدادهای مذهبی و اجتماعی شیراز است

گروه اجتماعی: پاک فطرت طبخ بزرگترین آش نذری دنیا در شیراز را یکی از بزرگترین رویدادهای مذهبی، فرهنگی و اجتماعی این شهر دانست.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از فارس، علیرضا پاک‌ فطرت، شهردار شیراز شامگاه شنبه، 29 آذر در حاشیه بازدید از طبخ بزرگترین آش نذری دنیا که در بوستان خلدبرین شیراز انجام شد، گفت: وقتی بزرگترین آش نذری دنیا را می‌پزیم و یک انسجام بسیار خوبی در بین مردم در این زمینه وجود دارد، نشان می‌دهد که مردم شیراز و فارس می‌توانند در کل کشور حرفی برای گفتن داشته باشند و باید قدر این انسجام و همبستگی را بدانند.
وی، طبخ بزرگترین آش نذری دنیا در شیراز را یکی از بزرگترین رویدادهای مذهبی، فرهنگی و اجتماعی این شهر دانست و افزود: این مراسم معنوی، یک انفاق و صدقه و زنده نگه داشتن یاد ائمه است و از سوی دیگر یک همایش بزرگ اجتماعی است که مردم به‌صورت خودجوش در برپایی و اجرای آن حضور یافته‌اند.
پاک‌فطرت ادامه داد: این مسئله نشان می‌دهد که مردم شیراز می‌‌توانند در کارهای خیر کما اینکه در تمام مسائل حرف اول را زدند، قدم‌های بزرگی را برای کشور بردارند.
شهردار شیراز در پاسخ به اینکه شهرداری چه کمک‌هایی به این مراسم معنوی داشته است؟ گفت: ما کمک مادی برای این مجموعه نکردیم، اما کمک معنوی کردیم و خواهیم کرد و برای به ثبت رساندن و ثبت جهانی کردن این مراسم هر کمکی از دست ما بر آید و مسئولان و دست اندرکاران بخواهند ما انجام می‌دهیم.
وی در ادامه سخنان خود با تأکید بر اینکه دین پیامبر اسلام(ص)، دین اخلاق، مهربانی و رئوفت بوده و هست، گفت: گروه‌های تکفیری و داعش که به نام اسلام، به اسلام ضربه می‌زنند که مسلمان نیستند و ما می‌توانیم با انجام چنین آیین‌های معنوی مردمی پاسخی به این اقدامات آن‌ها بدهیم.
شهردار شیراز اضافه کرد: به عنوان مثال جوانانی که در این مراسم معنوی تلاش می‌کنند هر کدام حداقل 48 ساعت است که کار می‌کنند اما آیا یک کلمه کدورت در میان آنان پیش می‌آید؟ این‌ها نشان می‌دهد شیعیان از نظر اخلاق  در دنیا سرآمد تمام ادیان هستند و این مراسم معنوی نیز برای شناخت بیشتر شیعه و دین اسلام کمک می‌کند.

captcha