رئیس کانون مداحان و شاعران آیینی کاشان انتخاب شد
کد خبر: 2681909
تاریخ انتشار : ۱۷ دی ۱۳۹۳ - ۰۸:۴۹

رئیس کانون مداحان و شاعران آیینی کاشان انتخاب شد

کانون خبرنگاران نبأ/ روح‌الله باقری: در نخستین نشست کانون مداحان و شاعران آیینی کاشان در دوره جدید، با برگزاری انتخابات داخلی اعضای کانون، هیئت‌رئیسه کانون انتخاب شد.

به گزارش کانون خبرنگاران نبأ وابسته به خبرگزاری ایکنا، نخستین نشست کانون مداحان و شاعران آیینی شهرستان کاشان در دوره جدید، امروز در اداره تبلیغات اسلامی کاشان برگزار شد.

در این نشست، پس از برگزاری انتخابات داخلی، محمدباقر خندان با کسب اکثریت آراء به‌عنوان رییس کانون مداحان و شاعران آیینی کاشان انتخاب شد.

همچنین مهدی قاسمی و سید حسین راستگوفر با انتخاب اعضای کانون به ترتیب به‌عنوان نایب رییس و دبیر انتخاب شدند.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی کاشان در این نشست، با اشاره به اساسنامه و شرح وظایف کانون مداحان و شاعران آیینی، وظایف این کانون را خطیر خواند وبیان کرد: حمایت و پیگیری امور مداحان، تغذیه فکری با ابزار نرم‌افزاری و کتب آموزشی، برگزاری دوره‌های آموزشی، غربالگری و سطح بندی مداحان، رسیدگی به انحرافات و آسیب های حوزه مداحی از مهم ترین اولویت های کاری کانون مداحان و شاعران آیینی است که در دوره جدید باید به آن توجه شود.

حجت‌الاسلام سید عبدالصاحب حسینی با اشاره به مردمی بودن تشکّل کانون مداحان افزود: عدم تعیین ردیف بودجه برای کانون مداحان در اعتبارات دولتی، تعامل سازنده کانون با دستگاه های درآمد زا و خیرین را برای پیگیری امور و پیشبرد اهداف می‌طلبد.

یادآور می‌شود، کانون مداحان و شاعران آیینی تشکّلی از منتخبان مداحان و شاعران است که با فرایند انتخابات، تعیین و تحت نظارت سازمان تبلیغات اسلامی به تدبیر امور مداحان و شاعران می‌پردازد.

ساماندهی مداحان و شعرای آیینی، نظارت بر عملکرد تخصصی مداحان و شعرای آیینی، تغذیه فکری، ارائه و اجرای طرح‌های آموزشی با هدف رشد و پرورش نیروهای مستعد، تعیین متولی خاص امور مداحان، آسیب‌شناسی و آسیب‌زدایی مداحی و شعر از حیث محتوا، الحان و اشعار، هدایت فعالیت‌های تبلیغی مداحان و شعرای آیینی در جهت نیل به اهداف انقلاب اسلامی از جمله وظایف کانون مداحان و شاعران آیینی است.

captcha