رونمایی از دو کتاب «زینب کبری پیام‌آور عاشورا» و «زینب فریاد فرمند»
کد خبر: 2886923
تاریخ انتشار : ۰۴ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۱:۵۴
همزمان با سالروز ولادت حضرت زینب(س) برگزار می‌شود؛

رونمایی از دو کتاب «زینب کبری پیام‌آور عاشورا» و «زینب فریاد فرمند»

گروه ادب: همزمان با سالروز ولادت حضرت زینب(س)، مراسم رونمایی از دو کتاب «زینب کبری(س) پیام‌آور عاشورا» و «زینب فریاد فرمند» در روز پنجم اسفند برگزار می‌شود.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، به نقل از روابط عمومی سازمان تبلیغات اسلامی، مراسم رونمایی از دو کتاب «زینب کبری(س) پیام‌آور عاشورا» و «زینب فریاد فرمند» همزمان با سالروز ولادت حضرت زینب(س) برگزار می‌شود.
این مراسم با حضور و سخنرانی حجت‌الاسلام سیدمهدی خاموشی، رئیس سازمان تبلیغات اسلامی، سیداسماعیل منصوری لاریجانی، نویسنده کتاب «زینب کبری(س) پیام‌آور عاشورا» و غلامحسین انصاری، مترجم کتاب «زینب فریاد فرمند» در سالن همایش سازمان تبلیغات اسلامی از ساعت 14:30 ـ 16 برگزار می‌شود.
کتاب «زینب فریاد فرمند» نوشته آنتون بارا در شش فصل با عناوین «آماج مصائب»، «عروس شهادت»، «بانوی قهرمان کربلا»، «فریادی که انقلابی را کامل کرد»، «بانوی مقدس» و «حماسه پیروزی» و کتاب «زینب کبری(س) پیام‌آور عاشورا» در چهار فصل با عناوین «زندگانی فردی زینب کبری(س)»، «حیات سیاسی»، «قیام» و «زینب و قیام امام حسین(ع)»، هر یک در شمارگان ۳۰۰۰ جلد از سوی شرکت چاپ و نشر بین‌الملل منتشر شده است.
سیدحسن میرکریمی، مدیرعامل شرکت چاپ و نشر بین‌الملل درباره هدف و انگیزه چاپ این دو کتاب گفت: شخصیت عظیم حضرت زینب(س) از موضوعات مغفول مانده‌ای است که تاکنون کمتر به آن پرداخته شده و معمولاً زندگی این شخصیت بزرگوار و تاریخ‌ساز به صحنه‌های مصیبت‌بار کربلا و شام خلاصه شده است. بنابراین لازم بود که در جهت معرفی هر چه بیشتر این بانوی عالی‌مقام بیت علوی، آثار درخور و قابل قبولی در عرصه نشر کشور تولید و منتشر شود.
وی در ادامه اظهار کرد: «زینب فریاد فرمند» ترجمه اثری از آنتوان بارا، نویسنده مسیحی است که متن عربی آن اثری فاخر و منثور در ادبیات عربی به حساب می‌آید که متن اصلی آن، پیش‌تر توسط شرکت چاپ و نشر بین‌الملل به چاپ رسیده و در حال حاضر غلامحسین انصاری، مترجم باتجربه با قلم شیوای خود آن را به فارسی برگردان کرده است.
همچنین میرکریمی درباره کتاب «زینب کبری(س) پیام‌آور عاشورا» عنوان کرد: این اثر در قالبی عمیق به زندگی و حیات عقیله بنی‌هاشم می‌پردازد و منصوری لاریجانی، نویسنده این کتاب با رعایت ایجاز و روانی قلم خود، خوانندگان این اثر را به ضیافت پربرکت حضرت زینب(س) میهمان کرده است.
گفتنی است، در این مراسم به مناسبت سالروز ولادت حضرت زینب(س)، میان‌برنامه شعرخوانی نیز توسط شاعر آیینی کشورمان، سیدحمیدرضا برقعی برگزار می‌شود.

captcha