سطح بالای قرائت‌های سی‌وهفتمین دوره مسابقات قرآن/ به‌دنبال کسب سومین عنوان بین‌المللی
کد خبر: 2923465
تاریخ انتشار : ۱۳ اسفند ۱۳۹۳ - ۰۸:۵۹
دانش بیان کرد:

سطح بالای قرائت‌های سی‌وهفتمین دوره مسابقات قرآن/ به‌دنبال کسب سومین عنوان بین‌المللی

گروه فعالیت‌های قرآنی: نفر اول سی‌وهفتمین دوره مسابقات سراسری قرآن با بیان اینکه این دوره از مسابقات بالاترین سطح را در دوره‌های اخیر داشته است، به بیان برخی نقاط ضعف قاریان در این مسابقات پرداخت.

حسن دانش، نفر اول سی‌وهفتمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم(ششم تا یازدهم اسفند93 تبریز)، در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، با اشاره به حضور نزدیک به 12 دوره‌ای خود در این مسابقات، گفت: در سال 1365 در یزد متولد شده‌ام و از 10 سالگی نیز به صورت حرفه‌ای تلاوت قرآن کریم را آغاز کرده‌ام، ساعت 1380 نیز در مسابقات قرآن اوقاف در رده سنی زیر 16 سال اول شدم.

دارنده دو عنوان بین‌المللی
وی افزود: علاوه بر این، رتبه چهارم مسابقات بین‌المللی قرآن عربستان و رتبه اول مسابقات بین‌المللی قرآن تونس را نیز دارم، به حول و قوه الهی توانستم رتبه اول مسابقات کشوری را در این دوره نیز کسب کنم.

تأکید بر سطح بالای رقابت‌ها
دانش در مورد سطح رقابت‌ها در سی و هفتمین دوره مسابقات سراسری قرآن، تصریح کرد: با توجه به حضورم در حداقل 12 یا 13 دوره گذشته، امسال واقعاً سطح رقابت‌ها در بالاترین سطح خود نسبت به ادوار گذشته بود. سطح قرائت‌ها واقعاً بالا بود و داوران نیز به آن اذعان داشتند.

کسب رتبه اول رقابت‌های بخش قرائت و اثرات آن بر قاریان یزدی
نفر اول سی و هفتمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم در رشته قرائت تحقیق در زمینه کسب این رتبه و تأثیر آن بر ارتقاء فعالیت‌های قرآنی در استان یزد، اظهار کرد: قطعاً تأثیر کسب این رتبه در ارتقاء فعالیت‌های قرآنی در یزد اثرگذار خواهد بود؛ چرا که کمترین اثر آن می‌تواند ایجاد انگیزه در بین جوانان برای کسب رتبه باشد.
وی بیان کرد: این رتبه خواهد توانست که سازمان‌ها و نهادهای قرآنی را به این سمت و سو بکشاند که اگر سرمایه‌گذاری در بخش قرآنی صورت بگیرد قطعاً نتایج بسیار خوبی را به همراه خواهد داشت.

کسب نتایج خوب نشان از رشد فعالیت‌های قرآنی استان یزد دارد
این شرکت کننده در مسابقات سراسری قرآن با بیان اینکه سطح فعالیت‌های قرآنی در استان یزد در سال‌های اخیر افزایش چشمگیری داشته است، گفت: این رشد را می‌توان در رتبه‌هایی که در این دوره از مسابقات توسط نمایندگان استان یزد به دست آمده مشاهد کرد. رتبه سوم ترتیل، ‌رتبه اول ترتیل بانوان و کسب رتبه اول رشته قرائت تحقیق آقایان تنها نشان‌دهنده بخش کوچکی از این رشد است.

نقاط ضعف قاریان
دانش در مورد نقاط ضعف قاریان در سی و هفتمین دوره مسابقات سراسری قرآن، افزود: این یک بحث تخصصی است که باید مفصل در مورد آن صحبت شود اما به نظر من اولین ضعف قاریان دور شدن از فضای تحریری آیات است و بحث دیگر نیز فهم آیات است، ‌قاریان در زمینه قرائت آیات با الحان مرتبط با معانی آیات دچار مشکلاتی بودند.

چگونه بر ضعف‌ها غلبه کنیم
وی خاطرنشان کرد: برای اینکه بر این موارد غلبه شود باید تمرینات را در حد بسیار زیادی افزایش داد و علاوه بر آن از تلاوت‌های اساتید قدیمی مصری که بیشتر از فضای لحن و بیان استفاده می‌کردند، بیشتر استفاده کنند.

تمهیدات ویژه برای حضور در رقابت‌های بین‌المللی
نفر اول سی و هفتمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم در رشته قرائت تحقیق در مورد حضورش در رقابت‌های بین‌المللی قرآن جمهوری اسلامی ایران در سال آینده، تصریح کرد: از چند ماه پیش تمرینات خودم را شروع کرده بودم، این فضا ادامه پیدا خواهد کرد و با چند نفر از اساتید بین‌المللی جلسات خصوصی و بیشتری را خواهم داشت و امیدوارم بتوانم در آن رقابت‌ها نیز سربلند بیرون بیایم.
دانش در مورد فعالیت‌های شخص خودش نیز گفت: هم اکنون در اداره کل اوقاف و امور خیریه استان یزد مشغول فعالیت هستم و سطح دو حوزه را به پایان رسانده‌ام و هفت سال پیش ازدواج کرده‌ام و دو فرزند دختر نیز دارم.

انتشار یافته: ۰
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۲
ایرانی
|
-
|
۱۳۹۳/۱۲/۱۳ - ۱۰:۵۰
0
0
کسب رتبه در مسابقات قرآن به هیچ وجه دلیل برتری نیست
چراکه در اینگونه از مسابقات فقط و فقط نفر اول راضی است و بقیه حتی تا رتبه ی دهم مدعی کسب مقام اول هستند .
به امید ریشه کن شدن سیستم ارزیابی مسابقه ای .
اللهم آمین ......
سید مجتبی سادات فاطمى
|
-
|
۱۳۹۳/۱۲/۱۳ - ۱۶:۲۰
0
0
با عرض تبریک به جناب اقاى دانش قارى ممتاز یزد. امیدوارم در مسابقات بین المللى نیز افتخارافرینى کنید. در جوار امام هشتم علیه السلام دعایتان خواهیم کرد.
شعاعی
|
-
|
۱۳۹۳/۱۲/۱۴ - ۰۰:۴۸
0
0
ضمن تشکر از زحمات خالصانه حجه الاسلام حسینی مدیر مرکز قرانی سازمان اوقاف و امور خیریه و همکاران محترمشان و نیز تبریک به قاری شایسته جناب آقای دانش برای موفقیت ایشان و آقایان حسنی و کرمانی در مسابقات بین المللی دعا می کنیم
زنجانی
|
-
|
۱۳۹۳/۱۲/۱۴ - ۰۷:۰۰
0
0
ایکاش به جای برگزاری مسابقات قرآن ( با هزینه های نجومی و میلیاردی) ، به قاریان خوشخوان در استانها شهرها و حتی روستاها ، فرصت تلاوت مستمر و روزانه در مساجد و محافل داده میشد .
در این صورت ضمن ارتقاء محسوس سطح تلاوتها ، بخشی از مشکل عدم انس آحاد جامعه با قرآن ، مرتفع شده و چه بسا قاریانی در طراز قراء مشهور مصری ظهور مینمودند .
ناکارآمدی سیستم مسابقات با دلایل متقن به اثبات رسیده ولی مع الاسف علیرغم تذکرات جدی اهل فن ، این حرکت پرهزینه و غلط ( از بیت المال مسلمین ) کماکان ادامه دارد ...............
( دوستان صاحبنظر نظرات صائب شما ، گامی است در جهت اصلاح روشهای غیر علمی و ناکارآمد فعلی )
captcha