اعراب منطقه با سکوتشان شریک جرم سعودی‎ها در یمن هستند/ سیاست علوی؛ مشی تیم‎ مذاکره‌کننده
کد خبر: 3237998
تاریخ انتشار : ۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۴:۲۸
خطیب جمعه تهران:

اعراب منطقه با سکوتشان شریک جرم سعودی‎ها در یمن هستند/ سیاست علوی؛ مشی تیم‎ مذاکره‌کننده

گروه سیاسی: آیت‌الله امامی کاشانی با اشاره به جنایات آل سعود در یمن و سکوت اعراب منطقه در برابر آنها اظهار کرد: ملت‌های عرب با سکوتشان شریک جرم سعودی ها هستند.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، آیت‌الله محمد امامی کاشانی، عضو مجلس خبرگان رهبری، امروز، 11 اردیبهشت ماه در خطبه دوم نماز جمعه تهران با اشاره به فرارسیدن روز کارگر و سخنان اخیر رهبر معظم انقلاب در جمع کارگران سراسر کشور اظهار کرد: درباره کار رهبر معظم انقلاب مطالب بسیار خوبی مطرح کردند از جمله اینکه کار، تولید و سرمایه گذاری عبادت است؛ بنابراین سرمایه گذار و کسی که کار می کند در حال عبادت است و اجر بسیار دارد.
وی با بیان اینکه کار بنیه تولید کشور را تقویت می کند، گفت: به فرمایش رهبر معظم انقلاب کلید مشکلات در داخل کشور است؛ اگر چه مذاکرات نیز نقش جدی دارد اما نجات از مشکلات به دست خودمان است. تولید و فعالیت های تولیدی موجب اقتدار کشور است و همچنین پشتوانه ای برای تیم مذاکره  کننده می شود؛ چرا که اگر اقتصاد درستی داشته باشیم آنها نیز محکم سخن می گویند و طرف های مقابل می بینند با ملتی روبرو شده اند که علی رغم همه توطئه، روی پا ایستاده است.
خطیب جمعه تهران افزود: استفاده از تولید داخلی عزت، اقتدار و استحکام نظام را بیشتر می کند و فقر و بیکاری را از بین می برد.
آیت الله امامی کاشانی به دولت نیز توصیه کرد ازتولیدات داخلی استفاده کرده و تولیدات خارجی را مگر در شرایطی که اقتضا می‌کند، بر خود تحریم کنند.
وی همچنین ضمن گرامیداشت شخصیت آیت الله استاد شهید مطهری گفت: شهید مطهری گرچه از نظر فکر، زهد و استعداد، کم نظیر بود و ابتکار علمی داشت اما یکی از ویژگی های بزرگ او باور او به علم و ایمان بود و کتاب هایی که نوشت برای این بود که تفکر نسل جوان را در مسائل اسلامی روشن کند.
امام جمعه موقت تهران گفت: امروز اساتید نیز باید چنین باشند و به کلاس و شاگرد ایمان داشته باشند و برای خدا و رشد بچه ها کار کنند؛ این مسئله معلم را در نقطه بالایی از ارزش قرار می دهد.
وی در پایان با اشاره به وضعیت کنونی یمن، خطاب به مردم عرب گفت: مگر شما مسلمان نیستید و به قرآن ایمان ندارید؟ اینکه دولتی دارد اینگونه یمن را می کوبد و مردم را می کشد و هواپیمایی که می خواهد کمک غذایی به مردم بدهد را بر می گرداند و فرودگاه صنعا را بمباران می کند، کجای جهان انسانیت آن را می پذیرد؟
خطیب جمعه تهران ادامه داد: سکوت شما در برابر این جنایات شما را شریک آنها می کند، بنابراین به قرآن و عمل به دین ایمان بیاورید چرا که اگر شما به دین عمل کنید آنها دیگر اینگونه عربده کشی نمی‎کنند و اگر بفهمند ملت ها قصد مقابله با آنها دارند، نمی‎توانند تجاوز کنند.
بنابراین گزارش، آیت الله امامی کاشانی در خطبه اول نماز جمعه با اشاره به فرارسیدن سالروز ولادت امام علی(ع) اظهار کرد: امیرالمؤمنین (ع) تابلویی از پیامبر اکرم(ص) بودند و آنچه پیامبر (ص) از نظر ولایت داشتند به طور کامل در ایشان منعکس بود.
امام جمعه موقت تهران در ادامه با اشاره به امتیازات دین امام علی(ع) از منظر «عباس محمود عقاد» از علمای مصری گفت: دینی که دیگران دارند دین عبادت و اجرای احکام است، اما دینی که امام علی(ع) داشتند علاوه بر این، دین تأمل و تفکر بود و نشان داد جهان به سمت عدل و علم و فکر پیش می رود.
وی در مورد فقه امام علی(ع) نیز گفت: فقه ایشان بر اساس تأمل و تدبر و عدالت و انسانیت بود و این اصل تنها از تارک مبارک امام علی(ع) می درخشید و این درخشش در تمام اهل بیت و فرزندانش کاملاً در تاریخ مشهور و معروف است.
آیت الله امامی کاشانی در مورد نظر امام علی(ع) در مورد وفای به عهد با دشمن گفت: ایشان در نامه ای به مالک اشتر توصیه می کنند زمانی که با دشمن پیمانی بستی به این عهد عمل کن و آن را نشکن و به امانت رعایت کن و جانت را در برابر عهد خود سپر کن.
خطیب جمعه تهران تصریح کرد: این نکات را باید دنیا و تمام حقوق دانان بشنوند و بدانند که اسلام چیست و فریب اراذل و اوباشی به عنوان مسلمان خود را نشان می دهند را نخورند.
وی افزود: امام علی(ع) در این نامه به مالک اشتر توصیه کرده اند جانت را برای وفای عهد با دشمن بده اما خیلی مراقب باش چرا که دشمن می خواهد گاه غافلگیر کند؛ با احتیاط صحبت کن و قدم بردار اما با صبر و آرامش و استحکام و با تدبیر حرف بزن و حسن ظن را متهم کن.
آیت الله امامی کاشانی با بیان اینکه امام علی(ع) پیمان با دشمن را برای آرام زندگی کردن مردم در جامعه مطرح کرده است، گفت: بنابراین ایشان به مالک توصیه می کند به قرارداد عمل کند و در پیمان تدلیس نکند و پیمانی با عباراتی چند پهلو نبندد که اگر خواستی فرار کنی به آن تکیه کنی و فرار کنی.
وی تصریح کرد: امام علی(ع) همچنین توصیه کرده اند اگر پیمان به ضرر بود عهد را نشکن؛ چرا که عمل به چنین عهدی بهتر از آن است که آن را بشکنی و بساط عدل و امنیت را به هم بزنی.
امام جمعه موقت تهران با اشاره به بی اعتمادی طرف مقابل به مذاکره کنندگان جمهوری اسلامی گفت: کسانی که با تیم مذاکره کننده ما صحبت می کنند و می گویند اعتماد ندارند، باید تفکر اسلام و سیاست علوی را ببینند؛ منادی سیاست علوی، جمهوری اسلامی است و تیم مذاکره کننده بر همین اساس مذاکره می کند.
آیت الله امامی کاشانی با اشاره به عملکرد طرف های مقابل در برخی کشورها گفت: عملکرد آنها در دنیا مشخص است؛ همانطور که در این روزها کنگره آمریکا مصوبه می گذارد که عراق بر سه دسته تجزیه شود؛ البته ملت عراق هوشیار و بیدار است و با توجه به اینکه منسجم هستند و فتوای مرجعیت را دارند، این ملت در دهن کنگره می زند و استکبار آرزوهایی که برای کشورهای اسلامی دارد را به گور خواهند برد.

captcha