نخستین آزمون به‌سازی مداحان عتبات در کاشان برگزار شد
کد خبر: 3309031
تاریخ انتشار : ۰۹ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۰:۳۸

نخستین آزمون به‌سازی مداحان عتبات در کاشان برگزار شد

کانون خبرنگاران نبأ: رئیس کانون مداحان و شاعران آئینی کاشان گفت: نخستین آزمون کتبی طرح به‌سازی مداحان عتبات عالیات با حضور ۱۱۸ مداح اهل بیت(ع) و با نظارت نماینده بعثه مقام معظم رهبری در کاشان برگزار شد.

محمدباقر خندان، رئیس کانون مداحان و شاعران آئینی شهرستان کاشان در گفت‌وگو با خبرنگار کانون خبرنگاران نبأ وابسته به خبرگزاری ایکنا گفت: در این آزمون که جمعه 8 خردادماه در دبیرستان صفاری کاشان برگزار شد، شرکت کنندگان به یکصد پرسش چهار گزینه ای در مدت یکصد دقیقه از محتوای 5 کتاب معرفی شده پاسخ دادند.

خندان با اشاره به اینکه این آزمون در 17 حوزه امتحانی در سطح کشور برگزار شد، عنوان کرد: در حوزه امتحانی کاشان، علاوه بر مداحان این شهرستان، مداحان شهرستان‌های آران و بیدگل و نطنز نیز حضور داشتند.

وی با تأکید بر اهمیت اجرای طرح بهسازی مداحان عتبات از سوی بعثه مقام معظم رهبری تصریح کرد: در قالب این طرح، مداحان متقاضی اعزام به عتبات عالیات با شرکت در آزمون کتبی و مصاحبه شفاهی سنجش، ارزیابی و سطح‌بندی می‌شوند.

رئیس کانون مداحان و شاعران آئینی کاشان، ارتقا و روزآمدسازی دانش و اطلاعات و مهارت‌های مداحان موجود در چرخه عتبات عالیات مناسب با اقتضائات و شرایط تبلیغی و فرهنگی، احراز شرایط لازم برای کسب عنوان مداحی در داوطلبان و پالایش چرخه اعزام از افراد ناموفق و سطح‌بندی نیروهای موجود در جهت استفاده بهینه از نیروهای توانمند و کارآمد و اولویت‌ بخشی در اعزام را از جمله اهداف این طرح اعلام کرد.

خندان افزود: شرکت در آزمون کتبی، آزمون شفاهی و ارائه لوح فشرده تصویری از جلسه مداحی از جمله مراحل تعیین وضعیت مداحان است و تنها مداحانی به عتبات عالیات اعزام خواهند شد که این مراحل را گذرانده باشند و نمره قبولی را کسب کنند.

وی عنوان کرد: در حال حاضر تعداد ۳۸۵ مداح و شاعر آئینی دارای پرونده در اداره تبلیغات اسلامی شهرستان کاشان ساماندهی شده‌اند.
یادآور می‌شود؛ حجت‌الاسلام سیدعبدالصاحب حسینی، رئیس اداره تبلیغات اسلامی کاشان و حجت‌الاسلام موسویان، نماینده بعثه مقام معظم رهبری در کاشان نیز در این حوزه امتحانی حاضر شده و بر نحوه برگزاری آزمون نظارت کردند.

الهه دهقانی

captcha