ظهر دلنشین مرحوم «تقی داوودی» برگزار شد
کد خبر: 3388450
تاریخ انتشار : ۲۶ مهر ۱۳۹۴ - ۱۴:۵۷

ظهر دلنشین مرحوم «تقی داوودی» برگزار شد

گروه فعالیت‌های قرآنی: مراسم ظهر دلنشین مرحوم «تقی داوودی» خادم قرآن کریم امروز، ۲۶ مهرماه در ایکنا برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) مراسم «ظهر دلنشین» به مناسبت گرامیداشت یاد و خاطره مرحوم تقی داوودی، خادم قرآن کریم بعد از ظهر امروز، 26 مهرماه با اجرای حبیب مهکام، پیشکسوت قرآنی و جمعی از دوستان، نزدیکان و فرزندان مرحوم تقی داوودی در سالن اجتماعات خبرگزاری ایکنا برگزار شد.
در بخشی از این جلسه که به بیان خصوصیات فردی مرحوم تقی داوودی اختصاص داست، فرزاد فرجی‌پور از دوستان مرحوم داوودی اظهار کرد: یکی از خصوصیات مرحوم داوودی این بود که وی مشوق اصلی قاریان در جلسات قرآن و محافل قرآنی بود و تشویق‌هایی که مرحوم داوودی در جلسات قرآن داشت بسیار تأثیرگذار بود.
وی افزود: مرحوم داوودی معتقد بود، جلسه‌ای که بدون تشویق باشد در آن روح وجود ندارد؛ حالا که بیش از 40 روز است مرحوم داوودی از دنیا رفته‌اند جای خالی وی و تشویق‌هایی که در جلسات قرآن داشت واقعا احساس می‌شود.
فرجی‌پور در ادامه گفت: مرحوم داوودی بین قاریان قرآن هیچ تفاوتی قائل نبود و همه قاریان را به یک میزان تشویق می‌کرد و اینطور نبود که نسبت به برخی قاریان فرق قائل باشد و آنها را مورد تشویق بیشتری قرار دهد.
هم‌چنین، پورایوانی از دیگر دوستان و نزدیکان مرحوم تقی داوودی بود که در بخشی از این جلسه اظهار کرد: بنده از خردسالی در ارتباط با حسینیه کربلایی‌ها بودم و زمانی که همراه پدرم به حسینیه کربلایی‌ها می‌رفتم مرحوم داوودی را می‌دیدم اما دوستی ما به اوایل دهه 70 بازمی‌گردد که با هم در جلسات متعدد قرآنی شرکت می‌کردیم.
پورایوانی عنوان کرد: در مواردی که قاری قرآن و جلسات قرآن مورد بی‌مهری قرار می‌گرفت مرحوم داوودی به شدت ناراحت می‌شد و معتقد بود که نباید جلسات قرآن مورد بی‌مهری قرار بگیرد.
همچنین، علی داوودی، فرزند ارشد مرحوم تقی داوودی که در این جلسه حضور داشت نیز در بخشی از سخنان خود گفت: پدرم معتقد بود همانطور که ورزشکاران و فوتبالیست‌ها تشویق می‌شوند قاریان قرآن نیز در حین تلاوت قرآن باید تشویق شوند تا احساس نکنند که تنها هستند و به آنها توجهی صورت نمی‌گیرد.
وی ادامه داد: تشویق‌هایی که پدرم در جلسات قرآن و محافل قرآنی انجام می‌داد دقیقا متناسب با آیات تلاوت شده بود و به این دلیل که پدرم به مفاهیم قرآن نیز آشنایی داشت گاهی اوقات حتی روایاتی مرتبط با آیات را نیز در جلسات قرآن بیان می‌کرد.
گزارش تفصیلی این جلسه به زودی در ایکنا منتشر می‌شود.

انتشار یافته: ۰
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
خاندان
|
-
|
۱۳۹۴/۰۷/۲۷ - ۰۱:۱۴
0
1
روحش شاد و یاد و خاطره اش گرامى
ان شالله روح این خادم قران و اهل بیت با اربابش أباعبدالله الحسین محشور گردد
یا رب الحسین بحق الحسین إشفى صدرالحسین بظهورالحجة
captcha