حضرت زینب(س) تابلوی زیبای هستی
کد خبر: 3391228
تاریخ انتشار : ۲۹ مهر ۱۳۹۴ - ۱۳:۱۰
حجت‌الاسلام حسن‌زاده تائید کرد:

حضرت زینب(س) تابلوی زیبای هستی

کانون خبرنگاران نبأ: روحانی طرح هجرت اداره تبلیغات اسلامی شهرستان سیمرغ در مراسم سوگواری امام حسین(ع) که با حضور شیفتگان و دلباختگان مکتب علوی در مسجد صاحب‌الزمان(عج)این شهرستان برگزار شد، گفت: حضرت زینب(س) تابلوی زیبای هستی است.

به گزارش کانون خبرنگاران نبأ وابسته به خبرگزاری ایکنا، حجت‌الاسلام احسان حسن‌زاده، روحانی طرح هجرت شهرستان سیمرغ  در این مراسم به بیان روایتی از معصومین(ع) پرداخت و گفت: امام صادق(ع) در سجده نمازشان برای چشم‌هایی که قبر اباعبدالله (ع) را زیارت کند، چشم‌هایی که اشک بریزند، قلوبی که جزع کنند، بسوزند و فریادهایی که در مصیبت ابی‌عبدالله(ع) بلند شوند، دعا می‌کرد.

وی افزود: وصف اسارت آل‌الله و تحمل آنان که از عصر عاشورا انجام شد، در هیچ بیان و ادبیاتی قرار نمی‌گیرد ولی از یک طرف درخشش‌هایی که این بزرگواران آفریدند، راز کربلا بیشتر کشف می‌شود.

حسن‌زاده  با اشاره به جریان اسارت حضرت زینب(س) و حضرت سجاد(ع)، نقش ایشان در تداوم نهضت حسینی و ابلاغ پیام این نهضت را تبیین و با اشاره به شخصیت والای حضرت زینب (س) ادامه داد: امام چهارم(ع) در وصف عمه بزرگوارشان فرمودند که عمه جان شما انسان والا مقامی هستی که علم و کمالت را از مجاری عادی دریافت نکردی، این نشان می‌دهد که یک جریان، فوق جریان عادی حاکم بوده است که امام و حجت خدا این چنین عمه شان را توصیف می‌کنند.

روحانی طرح هجرت شهرستان سیمرغ با بیان این که اسلام دین الگوسازی و الگودهی است، خاطرنشان کرد: جریان کربلا قدم به قدم الگوسازی است یعنی قرار بر این بوده که اسلام را به تمام قامت مجسم کند، اگر مرحوم شهید مطهری(ره) می‌گوید که «عاشورا اسلام مجسم است» و «عاشورا نمایشگاه اسلام است»، یعنی این که تمام اسلام را می‌توان در عاشورا مشاهده کرد.

وی با بیان این که حضرت زینب(س) تابلوی زیبای هستی است، بیان کرد: امروز بانوان جامعه به دنبال الگو می‌گردند، لذا ما باید شخصیت حضرت زینب(س) و مادر بزرگوارشان که سیدالنساء العالمین است را بهتر معرفی کنیم.

حمیدرضا گل‌محمدی

captcha