ثبت‌كننده ماندگارترين عكس در قاب انقلاب كيست؟
کد خبر: 3473923
تاریخ انتشار : ۱۹ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۴:۵۷

ثبت‌كننده ماندگارترين عكس در قاب انقلاب كيست؟

کانون خبرنگاران نبأ: در سالروز ديدار و بيعت همافران با حضرت امام(ره) نگاهي داريم به شخصيت ثبت‌كننده عكسي ماندگار در اين ديدار كه بعدها عكسهايش به قاب انقلاب شهرت يافت.

به گزارش کانون خبرنگاران ايكنا، نبا، حسين پرتوی متولد سال 1321 در اردبيل است كه با خانواده خود به تهران مهاجرت كرد و بعد از آن در روزنامه كيهان مشغول به كار شد، او در سال 1338 با عكاسي ورزشي كار خود را آغاز كرد و در سال 1356 عكس‌های ماندگاری را از انقلاب اسلامی ثبت كرد.

عكس‌هايي منحصر به فرد كه هنوز بعد از 37 سال روح آن روزها را با خود همراه دارد؛ يكي از عكس‌های معروفی كه حسين پرتوی در قاب انقلاب اسلامي ثبت كرد و آن لحظه را جاويد كرد عكسی بود كه در روز 19 بهمن 1357 در حسينيه جماران و در زمان ديدار همافران با امام خميني (ره) ثبت شد؛ تصویری كه بعد از 36 سال، سال گذشته و در چهلمين روز درگذشت حسين پرتوی نسخه اصلی آن در حضور همافران، خانواده و دوستان حسين پرتوی رونمايي شد.


وی علاوه بر ثبت تصاویر روزهای پیروزی انقلاب در سال‌های دفاع مقدس هم دبیر عکس روزنامه کیهان بود و صدها قاب از حماسه جنگ و دفاع مقدس از دریچه دوربین خود به یادگار گذاشت،

عبدالحسین پرتوی که سال‌ها از بیماری اي ال اس رنج می‌برد روز یکشنبه ۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۳ در سن ۷۲ سالگی دعوت حق را لبيك گفت و به ديدار معبود شتافت.

* محمدعلي نادعلي

captcha