پیروز اصلی انتخابات رهبر معظم انقلاب و مردم بودند
کد خبر: 3480975
تاریخ انتشار : ۱۶ اسفند ۱۳۹۴ - ۰۹:۰۷
محمدرضا باهنر:

پیروز اصلی انتخابات رهبر معظم انقلاب و مردم بودند

گروه سیاسی: نائب‌رئیس مجلس با اشاره به انتخابات پرشور هفتم اسفند اظهار کرد: در این رقابت حساس حضور حداکثری مردم آنکه پیروز شد ملت بزرگ ایران و رهبر عظیم‌الشأن انقلاب اسلامی بود که با دعوت همگانی با شرکت در انتخابات، این حماسه عظیم را رقم زدند.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، محمدرضا باهنر، نائب‌رئیس مجلس شورای اسلامی صبح امروز، یک‌شنبه، 16 اسفندماه در نطق پیش از دستور خود در صحن علنی مجلس شورای اسلامی با اشاره به بیانیه شورای همکاری خلیج فارس علیه حزب‌الله لبنان اظهار کرد: اتخاذ چنین سیاست‌هایی باعث تأسف و تألم جهان اسلام است.

وی افزود: حزب‌الله لبنان یکی از افتخارات بزرگ جهان اسلام است که با مجاهدت‌های بی‌نظیر و طاقت‌فرسای خود طی دهه‌های اخیر توانسته پیروزی‌های زنجیره‌ای رژیم صهیونیستی را در تجاوزات 1967، جنگ رمضان و دیگر تجاوزات متوقف و فلش پیروزی‌های پی در پی را به نفع جهان اسلام تغییر جهت دهد.

باهنر گفت: حزب‌الله به رهبری سید حسن نصرالله در جنگ 33 روزه جلوی تجاوز صهیونیستی چنان قد علم کرد که نه تنها آنها را از اهداف شوم خود یعنی خلع سلاح و انحلال حزب‌الله، اشغال بخش وسیعی از لبنان و تأسیس خط حائل در خاک لبنان، تسلیم شدن سیدحسن با بقیه خواب‌های آشفته رژیم صهیونیستی، پشیمان کرد بلکه آنها را به عقب‌نشینی و اعلام رسمی شکست وادار ساخت.

وی ادامه داد: اگر چه همان زمان هم در اخبار محرمانه کمک‌های نظامی و استراتژیک بعضی از حکام خود فروخته عرب به رژیم صهیونیستی به گوش می‌رسید اما تلاش می‌کردند این معاشقه با رژیم صهیونیستی را تنها پنهان نگه دارند و همواره آن را تکذیب می‌کردند.

نائب‌رئیس مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: امروز برخی مسلمانان زیر سلطه جلادانی زندگی می‌کنند که یا از فرط پیری با آلزایمر و دیگر امراض جسمی و روحی دچارند و یا جوان‌های خشک‌سر و بی‌تجربه‌ای هستند که آمال و آرزوهای خود را با اهداف تجاوزکارانه رژیم صهیونیستی همسو می‌بینند.

وی متذکر شد: حتی آمریکای جنایتکار هم بر این باور است که ادامه حکومت‌های طائفه‌ای و قبیله‌ای در جهان اسلام قابل استمرار نیست؛ مردم در تعیین حکومت حق اساسی دارند و دیر یا زود بر این حق خود فائق خواهند آمد.

باهنر خاطرنشان کرد: آمریکا در ساعات آخر عمر این حکام زورگو تلاش می‌کند با جنگ نیابتی توانمندی‌های جهان اسلام را بر علیه انقلابیون عدالت‌خواه و آزادیخواه جهان اسلام به کار گیرد اما مطمئن باشند که ستاره قدرت آنها به مغرب نزدیک می‌شود و این تلاش‌های مذبوحانه مانند دست و پا زدن در مرداب است و زودتر آنها را در قعر خود فرو خواهد برد.

وی افزود: حزب‌الله لبنان مجاهدین غیور فلسطین، مردم قهرمان یمن و بحرین، ملت بزرگ عراق و دیگر مردم جهان اسلام راه آزادی خود را یافته‌اند و با همه توان در نابودی رژیم صهیونیستی و اذناب آن خواهند ایستاد.

نائب‌رئیس مجلس با اشاره به برگزاری باشکوه انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی و پنجمین دوره خبرگان رهبری اظهار کرد: انتخابات با همه رقابت‌ها، متن‌ها و حاشیه‌ها به خوبی و در امنیت کامل برگزار شد؛ در این رقابت حساس حضور حداکثری مردم آنکه پیروز شد ملت بزرگ ایران و رهبر عظیم‌الشأن انقلاب اسلامی بود که با دعوت همگانی با شرکت در انتخابات، این حماسه عظیم را رقم زدند.

باهنر افزود: در این دوره از انتخابات فعالان سیاسی به این درک و واقعیت رسیدند که هیچ‌کس با قهر با صندوق‌های رأی سودی نمی‌برد و نهادهای حکومت از جمله نمایندگان مجلس شورای اسلامی، مجلس خبرگان، ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی شهر و روستا در پای صندوق‌های رأی تعیین می‌شوند و نه در لشکرکشی‌های خیابانی و ایجاد فتنه بر علیه نظام.

وی همچنین گفت: تئوری‌پردازان سیاست‌ورز نیز به این نتیجه رسیده‌اند که اصولگرایی، اطلاح‌طلبی، اعتدال‌گرایی و همه اینها در درون نظام عملیاتی می‌شود و نه در مقابل نظام؛ این مسائل از نقاط روشن، برجسته و افتخارآمیز انتخابات اخیر بود.

نائب‌رئیس مجلس خاطرنشان کرد: مجلس دهم بایستی همه تلاش خود را برای حل مشکلات مردم از جمله رونق اقتصادی، اشتغال، حل معضلات اجتماعی و فرهنگی با حفظ و حراست از امنیت ملی و منافع ملی عملیاتی کند و اگر خدای ناکرده برخی از انتخاب‌شدگان تصور کنند با هنجارشکنی و چوب لای چرخ دولت گذاشتن می‌توانند به اهداف خود برسند، قبل از هر اقدامی نظرات مشورتی نمایندگان دوره‌های قبل را جویا شوند تا مطمن شوند که با همدلی و همزبانی و همکاری قوا با همدیگر و البته نظارت دقیق و بایسته بر حرکات دولت می‌توان آنها را به اهداف خود در مطالبات واقعی مردم هدایت کند.

وی با بیان اینکه مجلس دهم ظرفیت شکل‌گیری یک مجلس معتدل و تلاش‌گر برای حل مشکلات مردم و کمک به دولت در جهت این اهداف را دارد، اظهار کرد: همانگونه که رهبر معظم انقلاب فرمودند مجلس نباید دولتی باشد و نه ضد دولتی؛ مجلس باید بصیر، توانمند، کارآمد، راهگشای دولت و البته ناظر مشفق بر این اعمال شود.

باهنر همچنین گفت: برنامه ششم توسعه نقشه راهی است که مجلس شورای اسلامی با رعایت سیاست‌های کلی ابلاغی مقام معظم رهبری باید طراحی کند که از طرفی دولت توان حرکت در آن راه را داشته باشد و نیز بتواند حل مشکلات مردم را نشانه‌گیری کند.

نائب‌رئیس مجلس تأکید کرد: کسانی که نتوانستند آرای لازم را کسب کنند باید بدانند که دوران رقابت تمام شده و تمام توان و تجربه خود را در جهت نیل به سوی اهداف مقدس نظام جمهوری اسلامی و مردم به کار گیرند.

captcha