حضور 3 نماینده حوزه مردمی در جلسات شورای توسعه فرهنگ قرآنی
کد خبر: 3494522
تاریخ انتشار : ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۲:۱۹

حضور 3 نماینده حوزه مردمی در جلسات شورای توسعه فرهنگ قرآنی

گروه مؤسسات قرآنی مردم‌نهاد: در جلسه هیئت مدیره اتحادیه تشکل‌های قرآن و عترت کشور که روز گذشته برگزار شد، درباره معرفی 3 نماینده حوزه مردمی از اتحادیه تشکل‌های قرآن و عترت جهت حضور در شورای توسعه فرهنگ قرآنی مباحثی مطرح شد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، دومین جلسه هیئت مدیره اتحادیه تشکل‌های قرآن و عترت کشور، روز گذشته 13 اردیبهشت‌ماه با حضور سیدعلی سرابی، رئیس هیئت مدیره، حسن محمدی، مدیرعامل، سعید ملکوتیان، قاسم سهرابی، محمد حسین فریدونی، سیدمرتضی نیکزاد و حبیب‌الله عزیزی، حجج الاسلام مهدی مقامی، حمیدرضا مطهریان، حسین اجرایی، علیرضا شاهوسنی، منصور برزگر، در محل اتحادیه برگزار شد.

در ابتدای این جلسه که با تلاوتی از آیات کلام وحی، آغاز شد، رئیس هیئت مدیره اتحادیه در‌خصوص جلسات هیئت رسیدگی به امور مؤسسات فرهنگی قرآن و عترت ارائه  کرده و روند مباحث ادغام اتحادیه‌ها را در این هیئت تشریح کرد.

همچنین اعضا در‌خصوص این مبحث نظراتی را ارائه کردند. در ادامه این جلسه، اعضای هیئت مدیره اتحادیه با تاکید بر اینکه اتحادیه مدغم باید منحصراً از مؤسسات مردمی غیرانتفاعی تشکیل شود، تصریح کردند: مؤسسات انتفاعی‌(خصوصی) و وابسته به اشخاص حقوقی دولتی و غیردولتی نمی‌توانند عضو اتحادیه مدغم باشند.

رأی‌گیری در‌خصوص معرفی 3 نماینده حوزه مردمی از اتحادیه تشکل‌های قرآن و عترت جهت حضور در شورای توسعه فرهنگ قرآنی، دیگر مصوبه این جلسه بود که طی آن با توجه به لزوم حضور نمایندگان مردم در شورای توسعه و تصمیم گیری و تصمیم سازی در حوزه قرآنی، کاندیدای هیئت مدیره معرفی و در نتیجه آقایان حسن محمدی، علیرضا شاهسونی و حمید رضا مطهریان با اکثریت آرا، جهت حضور در جلسات شورای توسعه فرهنگ قرآنی کشور انتخاب شده و به شورا معرفی خواهند شد.

در ادامه این جلسه در خصوص برپایی مجمع عمومی اتحادیه در یکی از اماکن استان همدان، مشهد و یا اصفهان بحث و تبادل نظر صورت گرفت و مقرر شد جزئیات آن در جلسه کمیته اجرایی، مصوب شود.

در دومین جلسه هیئت مدیره اتحادیه تشکل‌های قرآن و عترت کشور عضویت مؤسسات فروغ هدایت محمود آباد، نور چهارده معصوم(ع) پاکدشت، مؤسسه رایحه نرجس اراک، مؤسسه حکیمه قزوینی بررسی و به تصویب اعضا رسید.

همچنین مؤسسات پیروان آل یاسین هادی، بهار دل‌های نظریه، مؤسسه متعلم هرمزگان، ریحانه تاکستان، فلق ازنا، مکتب النور سنگر، طنین بهشت، تحیه من الله قزوین، حضرت زینب(س) خرم‌آباد، بشارت رقیه سادات، مبین کرمانشاه، بیت الحفظ نرجس، بقیه الله الاعظم و مؤسسه انتظار نیز به خانواده اتحادیه تشکل‌های قرآن و عترت کشور پیوستند.

در پایان این جلسه نیز گزارشی از بازدید هیئت بازرسین اتحادیه از شعب مؤسسه فرهنگی قرآن و عترت مکتب القرآن ثارلله لامرد که دی ماه 94 انجام شده بود، توسط اعضا ارائه شد.

این گزارش که شامل بازدید از حدود 25 مرکز آموزشی اعم از پیش‌دبستانی قرآن، مهدهای قرآنی، مدارس قرآن در مقاطع مختلف، مدارس شبانه روزی دخترانه و پسرانه از استان‌های بوشهر و فارس و همچنین مراکز و دفاتر نمایندگی مؤسسه که بسیاری از آن‌ها در ساختمان‌های تملیکی و تعدادی نیز در مکان‌های استیجاری مشغول فعالیت هستند، مورد توجه اعضا قرار گرفت.

در این گزارش، مهم‌ترین نکته‌ای که مدنظر هیئت بازرسین قرار گرفت، بحث راه اندازی نمایندگی‌ها و شعب و نیز واگذاری و استقلال بخشیدن به مدیران و هیئت مدیره هر مرکز بود که می‌تواند در توسعه و پیشرفت موسسات مؤثر واقع شود.

captcha