گسترش دارالتحفیظ‌های ادارات عقیدتی ـ سیاسی ارتش در سال 95
کد خبر: 3494813
تاریخ انتشار : ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۰۷:۳۴
میدانی خبر داد:

گسترش دارالتحفیظ‌های ادارات عقیدتی ـ سیاسی ارتش در سال 95

گروه فعالیت‌های قرآنی: مدیر قرآن و عترت و نماز سازمان عقیدتی ـ سیاسی ارتش(آجا) با اشاره به راه‌اندازی 40 دارالتحفیظ در ادارات عقیدتی ـ سیاسی در سال گذشته، گفت: این تعداد طی امسال به 100 عدد افزایش پیدا می‌کند.

مهدی میدانی، مدیر قرآن و عترت و نماز سازمان عقیدتی ـ سیاسی ارتش (آجا) در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، درخصوص روند برنامه‌های اخیر این اداره گفت: با توجه به راه‌اندازی ۴۰ دارالتحفیظ به صورت منسجم در ادارات پنجگانه نیروی زمینی، هوایی، دریایی، پدافند هوایی و ستاد آجاد در ایام دهه فجر سال گذشته و در خصوص تربیت بیش از 60 هزار حافظ قرآن در راهبرد 10 ساله، اداره عقیدتی ـ سیاسی در حال آموزش حافظان قرآن هستند.
وی ادامه داد: امسال نیز در نظر داریم که این دارالتحفیظ‌ها را به 100 عدد در طول امسال ارتقا دهیم که زودتر از آن زمان مشخص شده و در بازه زمانی 10 ساله به مقصد و هدف مد نظرمان برسیم.
میدانی با اشاره به بازدید اخیریش از مدرسه تخصصی پیامبر اعظم(ص) سازمان صنایع هوایی نیروهای مسلح وابسته به وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح، بیان کرد: طی این بازدید، جلسه‌ای به منظور بهره‌مندی از ظرفیت‌های این مدرسه برای اجرای برنامه‌ها و طرح‌ها داشته باشیم هرچند در تمامی شهرک‌های مسکونی ارتش، مجتمع‌های فرهنگی فعال وجود دارد.
مدیر قرآن و عترت و نماز سازمان عقیدتی ـ سیاسی ارتش اظهار کرد: همچین طی رایزنی‌هایی که با مؤسسه علمی ـ فرهنگی دارالحدیث قم داشتیم مقرر شد که متون حدیثی با در نظر گرفتن مخاطبان آجا در گروه‌های بانوان شاغل، کارکنان پایور و وظیفه و دانشجویان برای هفتمین جشنواره حدیث تهیه شود.
وی با اشاره به برپایی هفتمین دوره‌ مسابقات دوجانبه‌ قرآن کریم ایران و عمان به میزبانی سازمان عقیدتی ـ سیاسی ناجا برگزار می‌شود، ادامه داد: این مسابقات از 25 تا 30 اردیبهشت‌ماه با حضور 12 حافظ قرآن منتخب نیروهای مسلح سپاه، نیروی انتظامی، ارتش و وزارت دفاع در رشته‌های حفظ ۵، ۱۰، ۲۰ جزء و حفظ کل با نمایندگان ارتش کشور عمان باهم به رقابت می‌پردازند.
میدانی در پایان عنوان کرد: همچنین مقدمات و برنامه‌ریزی‌های اولیه برای برپایی مسابقات سراسری قرآن کریم بانوان شاغل و خانواده‌ها کارکنان ارتش که در تابستان انجام می‌گیرد، صورت گرفته است.
captcha