متن ابتهال «رضوان درویش» در محضر رهبر انقلاب
کد خبر: 3499314
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۳:۴۹

متن ابتهال «رضوان درویش» در محضر رهبر انقلاب

گروه بین‌الملل: «رضوان درویش»، مبتهل برجسته سوری، امروز پس از آنکه به حضور رهبر معظم انقلاب شرف‌یاب شد، به اجرای ابتهال و قصیده‌‌خوانی در این مراسم پرداخت.

قصائدی که رضوان درویش در حضور رهبر معظم انقلاب اجرا کرد

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، در جریان دیدار میهمانان و شرکت‌کنندگان مسابقات بین‌المللی قرآن کریم با رهبر معظم انقلاب، حضرت آیت‌الله‌العظمی خامنه‌ای(مدظله‌العالی) که پیش از ظهر امروز، 29 اردیبهشت در محل حسینیه امام خمینی(ره) انجام شد، رضوان درویش، مبتهل برجسته سوری به اجرای ابتهال پرداخت.

این ابتهال در ابتدا دعای معروف سید نقشبندی بود که بیشتر در آستانه ماه مبارک رمضان قرائت می‌شود.

يامن له سترٌ عليَّ جميلُ هل لي إليك إذا اعتذرتُ قبولُ: ای کسی که عیب‌های من را به زیبایی می‌پوشانی. آیا اگر عذرخواهی کنم، عذر مرا می‌پذیری؟

أدنيتني ورحمتني وسترتني كرماً فأنت لمن رجاك كفيلُ: سخاوتمندانه من را به سمت خود نزدیک کردی و مرا بخشیدی و عیب‌های مرا پوشاندی، ‌تو برای هرآنکس که امید به رحمتت دارد، تضمین‌کننده‌ای.

وعصيت ثم رأيت عفوك واسعاً وعلي سترك دائماً مسدولُ: گناه کردم و جز بخشش عظیم تو ندیدم و همیشه پرده ستر تو بر سر بندگان انداخته شده است.

فلك المحامد والمحاسن والثنى يامن هو المقصود والمسؤولُ: حمد و سپاس و ثنا مخصوص توست ای مقصود و درخواست‌شونده همگان.

بر اساس این گزارش، رضوان درویش سپس قصیده‌ای در وصف حافظان قرآن خواند و اجرای خود را با این ابتهال درباره شفاعت حضرت رسول اکرم(ص) برای امت مسلمان به پایان رساند.

أنا لها.. أنا لها * * من غيرُ أحمدَ قالها؟: (اشاره به این حدیث دارد که از پیامبران پرسیدند شما امت مسلمان را شفاعت می‌کنید؟ و همه آنها اذعان کردند شفاعت کار ما نیست و تنها پیامبر(ص) فرمود که اجازه شفاعت امت مسلمان را دارد) من این امت مسلمان را شفاعت می‌کنم/ چه کسی غیر نبی احمد این عبارت را بر زبان آورد؟

يا ربِّ هذي أمتي * * شكراً له.. بُشرى لها: پروردگارا این امت من است/ تو را به‌خاطر داشتن این امت مسلمان سپاس و خوش به سعادت این امت.

هو أحمدٌ فاسمعْ لهُ * * في كل حرفٍ قالهُ: او(رسول) ستوده‌ترین فرد عالم است/ در هر سخنی که بر زبان راند.
كلُّ الخلائقِ حولهُ * * * تُزجي له آمـالَها: تمام مخلوقات گرد او جمع هستند/ امید این امت مسلمان به شفاعت رسول(ص) است.

هو أحمدٌ و محمدُ * * * هو في القيامة سيّدُ: او ستوده‌ترین و ستایش‌شده‌ترین بنده خداست/ او در روز قیامت سرور همگان است. 
هو شافعٌ، هو منجِدُ * * إذ يسألونه: مَن لها؟ او شفیع و نجات دهنده است/ در آن هنگامه که از وی بپرسند شفیع این امت کیست؟

طال ابتهـالُ محمدِ * * * للهِ يومَ الموعدِ: ابتهال در مدح محمد(ص) ادامه دارد/ به خداوند سوگند که تا روز موعود ادامه دارد.
في سجدةٍ لم تُعهَدِ * * من غيرُ أحمدَ نالَها؟ در سجده‌‌ای(سجده درختان و سنگ‌ها) که از قبل وجود نداشته/ به غیر از احمد چه کسی صاحب این مقام(شفیع‌شدن برای امت مسلمان) شد.

اِشفعْ إمامَ المرسلينْ * * واسألْ ستُعطى يا أمينْ: ای پیشوای پیامبران طلب شفاعت کن(برای امت مسلمان)/ و ای امین خدا شفاعت ما را بخواه که داده می‌شود.

فدعا إلهَ العالمينْ * * * هيَ أمتي، فاغفرْ لها: پس پیامبر از خداوند متعال خواست/ که این امت من است، پروردگارا این امت را مورد غفران خود قرار ده.

فیلم اجرای ابتهال رضوان درویش در محضر رهبر معظم انقلاب را اینجا دریافت کنید و ببینید!
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
امیرعلی ابوالفضلی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳۹۵/۰۲/۲۹ - ۱۹:۲۴
0
0
سلام با تشکرازاطلاع رسانی شما . متنهی چرا قصیده را به صورت ناقص آوردید.
captcha