فرمان حکومت‌ به مالک اشتر؛ منبعی برای آشنایی با اندیشه علوی
کد خبر: 3510944
تاریخ انتشار : ۰۸ تير ۱۳۹۵ - ۱۱:۲۱
قاضی عسگر عنوان کرد:

فرمان حکومت‌ به مالک اشتر؛ منبعی برای آشنایی با اندیشه علوی

گروه بین‌الملل: حجت‌الاسلام قاضی‌ عسگر در مراسم احیای شب بیست‌ویکم ماه رمضان در مالزی گفت: اندیشه نخستین امام شیعیان را باید در دستورالعمل حکومت‌داری به مالک اشتر دید که تأکید بر محبت به مردم می‌کند و این محبت را نباید از هیچ انسانی حتی برادران غیر دینی دریغ کرد.

فرمان حکومت‌ به مالک اشتر؛ منبعی برای آشنایی با اندیشه علوی
به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از مالزی، رایزنی فرهنگی ایران در کوالالامپور در گزارشی اعلام کرد: آیین شب بیست‌و‌یکم ماه مبارک رمضان و شب قدر با همکاری هیئت مردمی نورالزهرا(س) و رایزنی فرهنگی کشورمان در کوالالامپور، با سخنرانی حجت‌الاسلام قاضی عسگر، نماینده مقام معظم رهبری در امور حج و زیارت و مداحی صمدی، مداح اعزامی از ایران و با حضور ایرانیان مقیم در شامگاه روز یکشنبه، ششم تیرماه، در سالن فرهنگی MCA شهر کوالالامپور برگزار شد.
در این مراسم که با حضور اساتید، دانشجویان، معلمان، دانش‌آموزان ایرانی مقیم مالزی، جمعی از کارگزاران نظام و همچنین مرضیه افخم، سفیر و علی‌اکبر ضیایی، رایزن فرهنگی ایران در مالزی برگزار شد، پس از دعای جوشن کبیر، حجت‌الاسلام سید‌علی قاضی عسگر، نماینده ولی فقیه در حج و زیارت و سرپرست حجاج ایرانی شیوه و رفتار امیرالمومنین علی(ع) را الگوی همه دانست و از ریزشدن در زندگی مردم و تجسس زیاد انتقاد کرد.
وی خطاب به جوانان ایرانی، نگرش، بینش و رفتار امیرالمومنین حضرت علی(ع) را در دوران زندگی و دیدگاه نخستین امام شیعیان را نسبت به دنیا و آخرت تشریح کرد و گفت: ما اسلام بسیار خوبی داریم. کاری به عملکرد من و امثال من و افرادی که گاهی به این دستورات عمل نمی‌کنند نداشته باشید. اسلام خیلی عزیز است.
وی گفت: جوانان عزیز و خوبانی که خدا قسمت کرده در این منطقه کره زمین زندگی کنید، هویت دینی ـ اسلامی و هویت ملی خود را همیشه حفظ کنید و مراقب باشید.
نماینده ولی فقیه در حج و زیارت و سرپرست حجاج ایرانی با تأکید بر اینکه ایرانی در طول تاریخ هر کجا بوده، با عزت حضور داشته است، گفت: در چین اگر برخی گروه‌ها و اقوام کلمات فارسی استفاده می‌کنند و یا نمازی و عبادتی دارند به خاطر ایرانی‌های مهاجر بوده است.
وی گفت: در تایلند نیز قبر شیخ احمد قمی اکنون زیارتگاه مردم است و تأکید دارند ما اسلام را از ایرانی‌ها داریم.
قاضی عسگر در ادامه تشریح خدمات ایرانیان برای ترویج دین اسلام و اخلاق نیکو در جهان، گفت: ایرانیان همه مبلغ دین بودند. حال ایرانی اگر از کشور مهاجرت می‌کند نباید خدای ناکرده به گونه‌ای صحنه عوض شود که ما را معادل با برخی از انحرافات ببینند.
وی خطاب به ایرانیان به ویژه جوانان مهاجر، گفت: رسالت شما بسیار زیاد و بزرگ است. همه باید هویت دینی، اسلامی، ملی و انس و محبت را حفظ کنید. باید پشتیبان هم باشید و گرفتاری یکدیگر را بر طرف کنید.
نماینده ولی فقیه در حج و زیارت و سرپرست حجاج ایرانی تأکید کرد: شما می‌توانید بگویید مهربان‌ترین امت هستید، چون صله رحم و دوستی با نزدیکان صفت ما و سفارش پیغمبر اسلام(ص) است.
وی در ادامه با تأکید بر اینکه هیچ‌گاه نباید تنگ‌نظری کنیم و دنبال عیوب یکدیگر بگردیم، گفت: اگر فردی عیوب مردم را یادداشت کند تا روزی از این عیوب علیه این فرد استفاده کند، خدا او را مفتضح خواهد کرد، حتی اگر از خانه‌اش خارج نشود.
قاضی عسگر سفارش کرد «اینقدر در زندگی مردم ریز نشده و تجسس نکنید و دنبال عیوب مردم نباشید، بلکه باید عیوب همدیگر را بپوشانید چون خداوند ستار العیوب است.»
وی تصریح کرد: باید کمک کرد که این شیعه علی(ع) بودن و پیرو امیرالمومنین‌(ع) بودن به عنوان یک افتخار باقی بماند، چون شیوه و رفتار نخستین امام شیعیان برای همه الگو است.
وی هدف از خلقت را رشد و تعالی برای پیوند با خدا به منظور جاودانگی دانست و گفت: انسان نباید بهره از دنیا را فراموش کند، اما متأسفانه اندیشه اشتباهی از گذشته تاریخ برای ما مانده است که توسط زمامداران فاسد طرح شده است.
سرپرست حجاج ایرانی با اشاره به اینکه اسلام طرفدار گوشه‌نشینی و رهبانیت نیست، افزود: زمامداران فاسد برای استثمار مردم طرح کردند که دنیا مال دنیاداران و آخرت برای متدینین است، در حالی که در دین اسلام چنین چیزی نیست.
وی با تأکید بر اینکه جامعه اسلامی نباید در فقر بسر ببرد و رفاه باید صحیح باشد نه کاذب، گفت: استفاده از مواهب و رفاه و ثروت حق انسان و متدینین است و رفاه و ثروت به خودی خود مذموم نیست و قرآن زندگی طیبه و مدینه فاضله را به انسان نوید می‌دهد.
قاضی عسگر امور دنیوی را دارای مرزبندی دانست و با تشریح این مرزبندی‌ها در قوانین اسلامی در سیاست، اقتصاد و روابط بین‌الملل، گفت اسلام ارزش‌های اخلاقی را با ثروت در کنار یکدیگر قرار می‌دهد.
نماینده ولی فقیه در حج و زیارت در ادامه به روش زندگی امام علی(ع) پرداخت که ضمن فعالیت دنیوی و آبادانی و احیای نخلستان‌ها، آنها را برای مستمندان و ایتام هزینه می‌کرد.
وی گفت: اندیشه نخستین امام شیعیان را باید در دستورالعمل حکومت‌داری به مالک اشتر دید که تأکید بر محبت به مردم می‌کند و این محبت را نباید از هیچ انسانی حتی برادران غیر دینی دریغ کرد.
این مراسم با برگزاری آیین ویژه احیا، سرگرفتن قرآن و مداحی مداح اهل بیت و ذکر مصیبت شهادت مولای متقیان حضرت علی‌(ع) پایان یافت.
قابل ذکر است همزمان با این برنامه، مراسم احیای شب بیست‌و‌یکم رمضان در هیئت آل یاسین شهر جوهور و هیئت محبان الرسول(ص) سردانگ در مالزی با حضور روحانیون اعزامی از ایران و علاقمندان خاندان عصمت و طهارت برگزار شد.
مراسم شب‌های 23 ماه رمضان نیز با حضور ایرانیان علاقمند در مالزی برگزار خواهد شد.

فرمان حکومت‌ به مالک اشتر؛ منبعی برای آشنایی با اندیشه علوی

فرمان حکومت‌ به مالک اشتر؛ منبعی برای آشنایی با اندیشه علوی

فرمان حکومت‌ به مالک اشتر؛ منبعی برای آشنایی با اندیشه علوی

فرمان حکومت‌ به مالک اشتر؛ منبعی برای آشنایی با اندیشه علوی
captcha