تحکیم خانواده در راس راهبردهای اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران/ رونمايي از باشگاه بهشت
کد خبر: 3523903
تاریخ انتشار : ۰۷ شهريور ۱۳۹۵ - ۰۸:۴۹
عبداللهی تشریح کرد:

تحکیم خانواده در راس راهبردهای اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران/ رونمايي از باشگاه بهشت

گروه جامعه: معاون فرهنگی و اجتماعی شهرداری تهران، با اشاره به جایگاه مهم تحکیم خانواده و نقش آن در کاهش آسیب‌ها، گفت: این موضوع در راس راهبردهای اجتماعی و فرهنگی ما قرار گرفته و به زودی با عنوان باشگاه بهشت عملیاتی می‌شود.

مجتبی عبداللهی، معاون اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران در گفت‌و‌گو با خبرگزاری بین‌ المللی قرآن(ایکنا)، با اشاره به اولويت های شهرداری تهران در ادامه سال و برنامه پنجم، گفت: یکی از اقدامات شهرداری تهران در سال‌های اخیر تدوین برنامه‌های پنج‌ساله و تقدیم آن به شورای اسلامی شهر بوده است که مبنای عمل ما در حوزه فرهنگی و اجتماعی موضوعات این برنامه بوده است.

وی با اشاره به تدوین سند تحکیم بنیان خانواده به عنوان یکی از موضوعات اولويت دار در شهرداری تهران، افزود: این سند توسط شهرداری تهران تدوین و به زودی در دستور کار همه واحدهای شهرداری قرار می‌گیرد. علاوه بر موضوع تحکیم خانواده نیز مسئله ترویج سبک زندگی اسلامی- ایرانی، با تاکید بر عفاف و حجاب  از دیگر موضوعات مورد پیگری ما در معاونت فرهنگی و اجتماعی است.

معاون اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران با اشاره به جزئیات سند تحکیم خانواده، تصریح کرد: این سند موضوعات پیش از ازدواج تا فرزندآوری و فرزندپروری را شامل و با اجرای آن از سوی واحدهای شهرداری، از پراکنده‌کاری در زمینه تحکیم خانواده جلوگیری می‌شود.

تحکیم خانواده اساس هدایت جامعه

عبداللهی با بیان اینکه هم‌اندیشی و جمع‌بندی طرح جامع تحکیم و تعالی خانواده با عنوان باشگاه بهشت نهایی شده و به زودی جزئیات آن منتشر می‌شود، ادامه داد: تحکیم خانواده اساس هدایت جامعه و کاهش آسیب‌های اجتماعی قرار دارد و تقویت بنیان و کیان خانواده می‌تواند نقش بسزایی در کاهش بدرفتاری‌ها و ناهنجاری‌های اجتماعی داشته باشد.

وی گفت: شهرداری تهران با توجه به جایگاه مهم تحکیم خانواده و نقش آن در کاهش آسیب‌ها، این موضوع را در راس راهبردهای اجتماعی و فرهنگی خود قرار داده و تا کنون توانسته منشا خدمات بیشماری در این حوزه  باشد.

عبدالهی در پایان گفت: در بحث تحکیم خانواده موضوعات متعدد و فعالیت‌های مختلفی مد نظر است که برای اجرای هرچه بهتر آنها فعالیت‌های دقیق و منظم در حال انجام است. ازجمله موضوعاتی که در این رابطه  در حال پیگری هستیم بحث اجرای دوره‌ها و کلاس‌های متنوع برای  بانوان، خانواده‌ها، جوانان و تشویق آنان به ازدواج و کمک به آنها در این موضوع هستیم.

captcha